Ispindel offline

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Gisteren heb ik mijn eerste brouwsel in de CCT gestoken, en meteen ook de ispindel voor het eerst 'live' gebruikt.

hij heeft zo'n 12 uur netjes om het uur temperatuur en en plato's doorgestuurd, al toonde hij wel een iets te lage densiteit. Daar maak ik me geen zorgen over, hij ligt nu midden in de krauzen denk ik. Maar vannacht is hij er plots mee opgehouden. Bij de opstart had ik een signaal van -60. Bij de laatste status is dat plots -93. Logisch dat ik niets meer doorkrijg, maar wat kan de verklaring daarvoor zijn ? Zou hij achter de koelplaat ( het is een polsinelli cct met vlakke verticale koelplaat ) 'gezwommen' zijn ? Belanrijkste vraag is : kan ik er nu nog iets aan doen zonder de tank te openen ? Als ik zo'n booster zou plaatsen,herkent hij hij dan hetzelfde wifi signaal ?

• Als je booster transparant is, dan zou dat moeten werken zou ik denken ... Je iSpindle maakt contact met de netwerknaam die in je spindel zit. Dus zolang dat netwerk beschikbaar is (uiteraard met het zelfde wachtwoord) dan moet dat werken.

Heb zelf lang 'problemen' gehad met Wifi in huis, en uiteindelijk overgestapt op een meshed netwerk. Dat is volledig transparant, echt een verademing.

Een van de meshed antennes ligt op mijn vergistingskast, ideaal voor mijn spindels dus. Komt volgens mij ook wel de batterij ten goede, want zijn opgestart van 28 maart, en laagste staat nog steeds op 3.81V (gekalibreerde batterij).

Maar ik denk dat idem met wat meer IT-kennis beter antwoord kan geven ivm die boosters ...

• De krausen verdenk ik er ook van, een beetje met je vat bewegen dan verplaatst hij zich.

Na de eerste dag krijg ik weer signaal, en dat blijft zo.

Ligt natuurlijk ook aan de dikte en hoogte vh krausen.

Zou er graag eens inkijken maar ja…

• Mijn booster zend een netwerk signaal uit met de naam van het standaard netwerk + een toevoeging. Dit had tot gevolg dat de ispindel opnieuw ingesteld moest worden. Ik heb geen idee of je 2 netwerksignalen met exact dezelfde naam kan opzetten en hoe je apparaten daar dan op reageren.

JochenV , hoe zit dat bij een mesh netwerk?:thinking_face:

Bij een mesh heb je eigenlijk maar één netwerk in huis.

Bij het opstarten connecteer je één antenne aan je vaste netwerk. Eens die geconfigureerd is, vraagt het systeem om de volgende hierop aan te sluiten. En dat doe je zo voor iedere antenne. Eens alle antennes een configuratie hebben, kan je deze plaatsen waar je wil (al dan niet draadloos).

Maar gelijk waar je bent in huis connecteer je gewoon op hetzelfde netwerk. Zo goed als geen onderbreking ...

• Ondertussen heeft hij terug zijn weg naar het netwerk gevonden. Vermoedelijk zit hij op het randje van wat werkt. Dat duwtje tegen het vat zal ik achterwege laten : er zit 175 liter in, dus veel beweging zal ik er niet in krijgen. Deze week ga ik wel op zoek wat ik met het netwerk kan doen