Lange gisting

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik vind die Fermonsters ook geweldig, heb er al 5 met brede opening, 3 met en 2 zonder kraan.

Ik vind ze ook geweldig, ik draai nu toch al effe mee in 't circuit en blijf bij mijn eerste gedacht, ik zal nooit iets kopen met conische bodem, een bodem moet plat zijn in mijn ogen om het contactopp. zo groot mogelijk te houden en overhevelen hoort daar jammer genoeg bij. Dat is persoonlijk, ik weet de meesten denken er ander over met alle respect.

• , een bodem moet plat zijn in mijn ogen om het contactopp.

Ik vind ze ook stevig en perfect voor mijn doel, maar de bodem is niet vlak. Er zit een punt in. En ik denk niet dat het een issue is, het lijkt dan zelfs of de gist die op de bodem ligt een minder groot oppervlak heeft

• Ik vind die Fermonsters ook geweldig, heb er al 5 met brede opening, 3 met en 2 zonder kraan.

Ik vind een gekregen Fastfermenter ook niet slecht hoor Koen, mijn "Omer" met M42 staat er sinds gisteren wel zijn best in te doen, dus nogmaals dank daarvoor, en lekken? 1 simpel druppeltje, Joost mag het weten van waar het kwam, zweet van de brouwer zekers..? :thinking_face::grinning_face_with_sweat:

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Ik vind een gekregen Fastfermenter ook niet slecht hoor Koen, mijn "Omer" met M42 staat er sinds gisteren wel zijn best in te doen, dus nogmaals dank daarvoor, en lekken? 1 simpel druppeltje, Joost mag het weten van waar het kwam, zweet van de brouwer zekers..? :thinking_face::grinning_face_with_sweat:

Ik vond het een onding, goed dat jij het lekdicht hebt gekregen.

Maar los daarvan vond ik dat mijn bieren niet zover door vergistten als in een vergistingsvat. De gist zit toch wat gevangen in die gistbol of in die conische hals. Blij dat jij er blij mee bent. 👍

• Ik vond het een onding, goed dat jij het lekdicht hebt gekregen.

Maar los daarvan vond ik dat mijn bieren niet zover door vergistten als in een vergistingsvat. De gist zit toch wat gevangen in die gistbol of in die conische hals. Blij dat jij er blij mee bent. 👍

Ja, dat is zo, in een CCT heb ik altijd al wat minder ver uitgegiste bieren gehad bij de meting, doch met wat geduld komt het wel goed, met de gebottelde (normale) bieren heb ik nog geen last gehad, enkel als je wat experimenteert met rare probeersels kan er wel eens een een verrassing tussen zitten, kriek met RBdA mengen zorgt blijkbaar voor een mooie cm bier in het glas, ook al was het een 75 cl.... :grinning_face_with_sweat::rolling_on_the_floor_laughing:

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."