Deksel SS Brewtech brewbucket aangepast voor blowoff

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Mooi weer, bier is gebotteld en nog wat tijd over .

Dan maar even deksel van mijn SS Brewtech brewbucket aangepast voor blowoff en dergelijke.

Alles komt van Nonkel Alie omdat de originele doorvoer van SS Brewtech eigenlijk wat laag is om de klem gemakkelijk vast en los te schroeven .

Ook de prijs heeft de doorslag gegeven.

Originele +\- 27€ zonder verzending

Nonkel Alie 13€ gratis verzending en binnen de 10 dagen in huis.

• Levadura Brewery

Changed the title of the thread from “Deksel SS Brewtech brewbucker aangepast voor blowoff” to “Deksel SS Brewtech brewbucket aangepast voor blowoff”.
  • Netjes ik stak er vroeger gewoon een rubberen slang in naar een bokaal :)
    Hoe zit ie vast langs de andere kant? Grote moer of ga je er hem oplassen?

Grote moer aan de binnenkant zoals bij de originele SS Brewtech doorvoer.

Gemakkelijk om te reinigen.

En idd een slang door het originele gaatje had ook een optie geweest maar het oog wil ook wat.

Eigenlijk gewoon niet aan gedacht 😁.

Dit geeft wel meer meer opties. Deksel afsluiten bij het opbergen , druk transfer, blowoff,...

Cetero censeo birrum bibendum esse.

Planning: Building Herms,
    Gisting :
    Lagering:
    Hergisting op fles :
    Voorraad : WhiteRus ,Westmalle kloon,brewferm Diablo ,Humeureke ,Houblon kloon

Edited once, last by Levadura Brewery ().

• Wat is hier mis mee?

Zoals Herman zegt, helemaal niets mis mee.

Maar... groter gat geeft wel meer opties . Niet dubbelzinnig bedoeld 😂.

Denk bv aan toevoegen hop zonder het deksel te moeten verwijderen . En ja bling bling natuurlijk.

Gisting :
    Lagering:
    Hergisting op fles :

• Hang je dryhop zakje met een paar magneten vast aan het deksel... Ga je dryhoppen, trek je de magneetjes los aan de buitenkant en je hopzakje valt zonder wat open te hoeven maken in je gistvat. Eventueel verzwaar je het zakje en hang je het met een vislijntje vast. Dat vislijntje klem je dan tussen het gistvat en het deksel.

• Ga je voor het coldcrashen dan dit gat volledig afsluiten met de tri-clamp 'dop'?

En heb je zo een gat-boor gebruikt of een stans?

Die afsluit dop voor het originele gat, van waar heb je die? En had je niet beter dan je tri-clamp gat daar gemaakt, of wil je dat nog voor iets anders kunnen gebruiken?

• Ga je voor het coldcrashen dan dit gat volledig afsluiten met de tri-clamp 'dop'?

En heb je zo een gat-boor gebruikt of een stans?

Die afsluit dop voor het originele gat, van waar heb je die? En had je niet beter dan je tri-clamp gat daar gemaakt, of wil je dat nog voor iets anders kunnen gebruiken?

Afsluiten met tri-clamp dop, nog niet over nagedacht eigenlijk🤔.

Ik weet niet of er nog enige vergisting plaatsvind tijdens coldcrash lol maar vermoedelijk niet en zou dit idd een optie zijn.

Ik heb een klokboor gebruikt 42mm voor rvs.

Ik heb aan het zoeken geweest voor een 42mm pons omdat dit een mooiere afwerking geeft maar niet gevonden. 43mm wel maar geeft misschien iets te veel speling.

Reden waarom ik origineel gat niet heb gebruikt is omdat klokboor een centerboor bevat.

Als je dan uw centerboor in een te groot gat steekt gaat uw klokboor alle kanten uit.

Afsluitdop voor gat (17mm) is eveneens van nonkel Alie.

Ook door het gat niet te vergroten blijft er de mogelijkheid om met gewoon water slot te werken.

Gisting :
    Lagering:
    Hergisting op fles :

• Het coldcrashen doe je na dat alle vergisting voorbij is. Maar dan is het probleem dat er lucht wordt binnengezogen in het vat. Echter vond ik online dat het vat afsluiten tijdens coldcrashen een vacuum maakt. En hier is dit vat niet op gemaakt, dus daar wil ik nog iets voor vinden.

Deze pons heb ik gevonden op nonkel ali. En ja, ik weet niet of het waterslot dan nog nut zou hebben. En anders maak je nog een gat :rolling_on_the_floor_laughing:

• Op de site van SS Brewtech spreken ze ook over 42mm diameter.

Is eigenlijk een tool om gaten te ponsen in metalen elektriciteit kasten.

En waarom ze enkel oneven ponsen maken voor de grotere diameters, ho knows 😁

Je kan altijd proberen natuurlijk.

Gisting :
    Lagering:
    Hergisting op fles :

• Zon pons heb ik ook gebruikt voor mijn rvs ketel, naadloos en werkt perfect.

Op een rond of oneven oppervlak werkt het ook prima.

En sommige diameters zijn lastig te vinden. In de UK zitten meer leveranciers die de afwijkende maten maken.

• Op de site van SS Brewtech spreken ze ook over 42mm diameter.

Is eigenlijk een tool om gaten te ponsen in metalen elektriciteit kasten.

En waarom ze enkel oneven ponsen maken voor de grotere diameters, ho knows 😁

Je kan altijd proberen natuurlijk.

Ja, op de site van ali voor bvb deze zeggen ze een gat nodig te hebben van 41mm. Misschien bestel ik die en probeer het eens.

Want sinds gisteren ook trotse eigenaar van een SS Brewtech Brew Bucket. Gelijk de lokale brouwerij Hoevebrugsch gesteund en nog wat flesjes gekocht. Alvast een heerlijke Cascade blond van hun assortiment geproefd.

• Waar zie je dan de verschillen in qua resultaat?

Voordeel van een goede stappen boor:
    Geen bramen nog vervorming en een gat van 6 naar 30mm ruimen duurt echt geen 3 minuten
    Je kan een rond gat boren in een rond of gebogen voorwerp, (vb een pons gaat steeds je plaat vervormen als je op een ronding zit, een pons is immers gemaakt voor een vlakke plaat, een goedkope stappen boor die snel bot wordt dan moet je te veel druk zetten en is er kan op vervorming als je plaat te dun is)
    Je kan tot kort tegen de bodem boren stappen boor
    Met een stappen boor heb je met 1 boor vele diameters die je kan boren.

Met van die goedkope stappenboren die enkel een titanium coating hebben boor je in een RVS plaat van 0.8mm als je geluk hebt 1 gat en dan is ze bot.
    (bin there done it never again)

Toevallig een link of referenties ik zoek nog een goede om gaten van 12-16mm te maken in staal?

Google eens op "Milwaukee stappenboor" of "Milwaukee stappenboor set" afhankelijk van je type boor/schroef machine wel de juiste kiezen. vb voor de slagschroevendraaier (aka impactdrivers) zijn er specifieke type's
    Ik heb dit setje al enkel jaren met plezier in gebruik (wel steeds koel olie gebruiken)

• twijfelen wegens de afronding

Bij mijn kookketel werkte de pons uitermate goed: de ronding daar had ik geen last van: werd netjes tot een gat omgetoverd. Dat was welliswaar een gat van 21mm en niet 42 ;) misschien dat de diameter ook meespeelt?

Denk wel dat de ketel en of deksel wand voldoende dik moet zijn anders buigt het mee en dan kan ik me voorsrelen dat het minder mooi is dan met het andere tool.