Grainfather G30 probleem

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik heb de Grainfather G30 en gebruik de brewfather app. Die stuurt het recept door vanuit mijn computer naar de grainfather.

Bij mijn laatste brouw bleef de indicatie van de temperatuur op de grainfather "hangen". ttz, hij verwarmde gewoon verder door maar de temperatuuraanduiding klopte niet. Remedie: Uitgetrokken, opnieuw opgestart en recept weer van de computer naar de grainfather gestuurd. Ik moest het een paar keer herhalen voor het goed werkte.

Heeft er iemand ook al problemen gehad met de grainfather G30?

• Nee, control box bleef echt hangen op laat ons zeggen 62 graden, Maar ondertussen was het ding gewoon verder aan het verwarmen. ik heb het nagemeten met een andere thermometer. Dus ik had wel wat overshoot met mijn temperatuur. Gelukkig niet te veel. Ik heb 2 keer de stroom uitgetrokken. laatste keer gaf hij 72 graden aan, maar hij was niet aan het verwarmen. Thermometer erin en wort was afgekoeld naar 68 graden.

Misschien moet ik een firmware update doen om dit te verhelpen. Kan gewoon niet dat je de temperatuur ook nog eens constant moet gaan nameten...

Ik denk dat handmatig nog het beste werkt. Volgens mij geraakt het ding soms een beetje in de knoop als je er een recept naartoe stuurt

• In de Vorige versies van de box waren nogal wat fouten, die zouden opgelost moeten zijn. Ik neem aan dat de box van de GF geupgrade is? En Brewfather ook? De ontwikelaar van die laatste is zeer snel met reageren en misschien hem eens vragen met zijn ervaringen met de GF interface?

• Ik denk dat Brewfather wel ok is. Dat is eigenlijk online, dus altijd de laatste versie. Het doorsturen van het recept is wel een Beta test versie. Daar kunnen eventueel nog wel problemen inzitten.

Ik ga ook eens kijken of mij grainfather de laatste firmware versie heeft. Of anders gewoon een handmatig 1 keer maishen en zien of er zich dan nog problemen voordoen. Voorlopig moet dat even wachten. Ik heb 2 bieren die aan het gisten zijn. Een tripel en de machouffel van Serge.

Die Belgian Ardennes gist geeft goed van katoen moet ik zeggen. Heb een blow off geïnstalleerd just in case.

Bedankt om mee te denken Dude

• met de (nieuwe) Grainfather app had ik het wel af en toe voor dat hij rare dingen begon te doen als ik even uit range ging en terugkwam, daarom gebruik ik deze al een hele tijd niet meer.

Met Brewfather heb ik dit nog maar 1 keer voorgehad en dat was omdat de electriciteit uitviel tijdens het maischen, dan heb ik ook de GF een paar keer moeten resetten voor hij weer normaal wou doen. Is bij jou misschien even de electriciteit uit gevallen?