Hop kopen bij Crossmyloof Brew

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Geen idee of de regeling onder €20 anders is maar als je het verdeelt over meerdere bestellingen dan heb je ook meer transportkosten en dan kom je toch ook veel duurder uit?

Je moet eens goed kijken hoe de verzendtarieven bij Crossmyloof werken, de kosten gaan in heel kleine stapjes omhoog. Soms ook even prutsen, kan ik wel of niet nog een extra 50 gram zakje erbij doen.

2 Zendingen zijn natuurlijk duurder als 1, maar als je die douane kosten kunt vermijden is het sommetje niet zo moeilijk.

• Bpost rekent voor pakketten boven de 22 euro standaard een kost van 22 euro aan. Reken daarbij dan nog eens de BTW en je zit aan die 36 euro.

Dat was bij mij recent toch niet het geval, kreeg enkel de melding dat het in een douane procedure zat, maar is eruit gekomen zonder bijkomende kost (geen extra kost vanwege bpost ook niet). Dus ja, wsl. nogal at random ...

• Het Verenigd koningrijk is heden hetzelfde als aankopen doen in china (buiten de EU).

Als het bedrag + verzendkosten hoger is dan 22 euro dan komt hierbij de "administratiekosten" + BTW bij.

Dus als je iets koopt > 22 euro dan riskeer je dat er min. een 30 euro bijkomt.

Op dit ogenblik zit er van mij ook nog een pakje geblokkeerd bij de douane.

Het totaalbedrag incl verzendkosten kwam uit op 20.49€

Ik heb een document moeten invullen van de douane om aan te geven wat er in de verpakking zit (riemschijf en riem voor m'n schrootmolen) en heb een bankuittreksel moeten toevoegen als bewijs van deze aankoop. Nu afwachten ...

Zoals eerder aangehaald door Serge zal de berekening in de toekomst nog wijzigen. Ik dacht begrepen te hebben vanaf 1 juli.

Op alle goederen die van buiten de EU komen zal men dan altijd BTW moeten betalen.

Ik weet echter niet of men ook die "administratieve" kosten zal moeten betalen. In dat geval zijn we gesjost ....

@Ambibenderix als uw pakket + verzendingskosten > 22€ waren dan zou je in feite moeten bijbetalen. Je kan altijd met de douane contact opnemen en zeggen dat ze een fout hebben gemaakt :-)

• Dat is in NL ook zo

Niet alle zendingen worden tegengehouden. Steekproef als er minder op staat dan 25, zelfs die met meer waarde worden vaak doorgelaten zonder kosten.

dan heb je geluk. Vanaf 1-7 is dat anders dan is alles import en douane. Dat gaat een enorme tijd duren, een douane check levert nu al 5-8 dagen vertraging op (geschat)

• Dat is in NL ook zo

Niet alle zendingen worden tegengehouden. Steekproef als er minder op staat dan 25, zelfs die met meer waarde worden vaak doorgelaten zonder kosten.

dan heb je geluk. Vanaf 1-7 is dat anders dan is alles import en douane. Dat gaat een enorme tijd duren, een douane check levert nu al 5-8 dagen vertraging op (geschat)

Het zal mij benieuwen hoe lang het dan gaat duren. Veel Chinees spul gaat tegenwoordig via een tussenstop in de EG (Luik?).

Britse import zoals Crossmyloof is dan een heel ander verhaal denk ik. Nu werkt het nog, al is het langer onderweg. Dat betekend niets laten komen in de zomer, dan worden te verpakkingen veel te warm onderweg. En bijbetalen is ook niet de bedoeling.

• Stond net ook op het punt om wat speciale hoppen bij te bestellen bij Crossmyloof en had ze al gecontacteerd ivm BTW. Als wij hier toch BTW moeten betalen in België, dan moeten zij dat niet in UK heffen en zouden de eigenlijk prijzen excl BTW moeten geven voor EU bestellingen. Antwoord: helaas, prijzen incl BTW voor UK zijn dezelfde als excl BTW voor EU.

Dus particulieren moeten toch 2 keer BTW betalen.

Moest het enkel die 21% BTW zijn zou het wel meevallen, maar die vaste administratiekost (15 a 25 euro voor kleine zendingen) die transporteurs aanrekenen is gewoon te hoog.

• Stond net ook op het punt om wat speciale hoppen bij te bestellen bij Crossmyloof en had ze al gecontacteerd ivm BTW. Als wij hier toch BTW moeten betalen in België, dan moeten zij dat niet in UK heffen en zouden de eigenlijk prijzen excl BTW moeten geven voor EU bestellingen. Antwoord: helaas, prijzen incl BTW voor UK zijn dezelfde als excl BTW voor EU.

Moest het enkel die 21% BTW zijn zou het wel meevallen, maar die vaste administratiekost (15 a 25 euro voor kleine zendingen) die transporteurs aanrekenen is gewoon te hoog.

Het is niet de BTW die je achteraf moet betalen maar de importkosten + douane administratiekosten!

BTW betaal dus maar één keer tijdens de aankoop. Het gaat uiteindelijk wel allemaal naar de staat dat is juist.

De BTW verrekening valt nu nog onder een overgangsregeling en is eigenlijk nog zoals er geen Brexit was. Die BTW waar hiervoor ergens over wordt gesproken is de BTW over de in België gemaakte administratie kosten.

Als je dus onder die administratie kostengrens blijft betaal je dus alleen BTW in GB. Zo heb ik het tenminste begrepen.

Er komt wel een moment dat BTW verrekening moet komen, maar dat gaat nog meer rompslomp geven.

• Het is niet de BTW die je achteraf moet betalen maar de importkosten + douane administratiekosten!

Klopt niet.

1. Bestelling tot 22 euro: geen BTW, geen douane admin, geen importkosten

2. Bestelling tussen 22 en 150 euro: BTW, douane admin maar geen importkost

3. Bestelling boven 150euro: BTW, douane admin en importkosten.

Voor Punt 1 wordt de grens vanaf 1 juli 2021 verlaagd naar 0 euro ipv 22 euro.

• Waar heb je deze info gevonden? Volgens mij klopt het niet dat je 2x BTW moet betalen op je aankoop?

Bij puntje 2 en 3 bedoel je dan BTW op de import en adminkosten? Of ook op je aankoop?

• Waar heb je deze info gevonden? Volgens mij klopt het niet dat je 2x BTW moet betalen op je aankoop?

Bij puntje 2 en 3 bedoel je dan BTW op de import en adminkosten? Of ook op je aankppen?

website fod financiën

Dat gaat enkel op voor bestellingen tussen bedrijven (of liever gezegd BTW plichtigen) en dan nog enkel voor transacties binnen de EU, waar de UK geen deel meer van is.

sinds 1 januari 2021 is België een derde land geworden voor het VK. Als gevolg daarvan is er geen Britse btw meer verschuldigd op aankopen via een webshop in het VK.