Heren en dames?
Bij deze wil ik mij even voorstellen.
Ik ben Joeri uit Brugge en de biermicrobe is in 2003 ergens toegeslagen.
Klassiek begonnen met bierkits en een starterkit uit kuurne.
Later via het nederlandse forum beginnen knutselen aan een rims installatie met vaten en temperatuurcontrole.
Toen had ik nog toegang tot verscheidene metaalbewerkings machines.
Door persoonlijke ( verhuis, verbouwing, kleine) en familiale omstandigheden is de hobby verwaterd.
Door vorig jaar eens op te ruimen en een doos vol brouwspullen tegen te komen is het zot weer in de kop gekomen, er zit intussen
10 jaar tussen het laatste brouwsel. Time fly's.
Ik was eerst herbegonnen met mijn elektrische weckketel uit te rusten met een roerwerk en de t-control van henielma, maar het volume en het gedoe met filtering, overgevelen etc was er teveel aan.
Na lang wikken en wegen beslist om een grainfather aan te schaffen, compact systeem en all in one.
De skils zijn een beetje roestig en vandaar dit forum, geen slecht woord over onze Nederlandse collega's, maar na tien jaar zitten de meeste topics vol met muggezifterij en teveel details, niet iedereen is biochemicus.
Huidige installatie:
Grainfather g30, elecktrische weck voor spoelwater, fastferment conisch vat, ispindel en nog andere meetapparatuur.
Al twee gisten uit fles opgekeekt voor de fun, chimay en saison dupont, deze staan nog op de to do list om te gebruiken.
Voorlopig in het gistvat speciale belge: konick kloon met schelde ale gist van white labs.
Alles verloopt nog niet 100% vlot, maar we komen er wel.
Vele brouwgroeten Joeri.