Cara mout 120 EBC

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Dag allen,

Ik had recent voor de tweede keer “Caramout 120 EBC Dingemans” besteld bij BMS.

Nu zag ik gisteren bij het afwegen een nogal groot kleurverschil tussen de oude (niet zo oud) en de nieuwe zak. Op de foto is het verschil minder zichtbaar dan met het blote oog.

Ik vroeg me af of zulke afwijkingen mogelijk zijn bij het mouten (2x zelfde product) of dat er iets misgelopen is bij het verdelen in kleine zakjes bij BMS ?

• Interessant, ik dacht dat die processen zodanig op punt staan, maar dus niet ? ...

Gerst is een natuurproduct, en mout dus ook. Door ander klimaat, ander jaar, andere grond waarop het geteeld is, ander ras, etc zal elke batch sowieso een beetje anders zijn. Dat lijkt me eigenlijk onvermijdelijk.

En dat nog afgezien van hoe goed of hoe slecht de mouterij haar processen op orde heeft.

Maar het is natuurlijk ook niet uit te sluiten dat er bij het herverpakken een foutje is gemaakt.....

• Gerst is een natuurproduct, en mout dus ook. Door ander klimaat, ander jaar, andere grond waarop het geteeld is, ander ras, etc zal elke batch sowieso een beetje anders zijn. Dat lijkt me eigenlijk onvermijdelijk.

En dat nog afgezien van hoe goed of hoe slecht de mouterij haar processen op orde heeft.

Maar het is natuurlijk ook niet uit te sluiten dat er bij het herverpakken een foutje is gemaakt.....

Ik vond de kleur toch aardig verschillend wat dan toch enkel van het droogproces zou kunnen komen, of vergis ik me ?