Microbrouw opleiding Syntra Haasrode

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik ben aan het overwegen om in Syntra Haasrode opleiding microbrouwer te volgen. Nu mijn vraag is of er hier iemand die al heeft gevolgd en ook aanraad? Ik weet uit ervaring dat sommige leerkrachten in het Syntra veel te wensen open laten. Van daar.

• Ik ben aan het overwegen om in Syntra Haasrode opleiding microbrouwer te volgen. Nu mijn vraag is of er hier iemand die al heeft gevolgd en ook aanraad? Ik weet uit ervaring dat sommige leerkrachten in het Syntra veel te wensen open laten. Van daar.

Ik heb die opleiding gevolgd bij Syntra Midden-Vlaanderen. Die opleiding was toen splinternieuw in hun aanbod. Zoals @aaltjebaatje al aangeeft is dit te overwegen als je plannen hebt om een microbrouwerij te beginnen. De theorie over het brouwen zelf is nl. nogal gericht op professionele brouwerijen. Ik hoop ook dat de luiken hygiëne, bedrijfsbeheer en marketing in Haasrode duidelijker en beter gedocumenteerd zijn dan indertijd in Gent. Om de opleiding af te sluiten, zal je een businessplan moeten schrijven voor de opstart van een eigen brouwerij. Tijdens mijn research voor de opdracht en na lang dubben, is het mij duidelijk geworden dat het opstarten van een eigen brouwerij niets voor mij was. Dat kan ook nuttig zijn als resultaat van een tweejarige opleiding.:smiling_face_with_sunglasses: