Kranen en ander RVS materiaal waar te koop en wat kopen?

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik heb een losse ketel die moet een 3 delige bolkraan krijgen voor het spoelwater en kookketel en een andere die ik ga ombutsen tot maischketel (project in de planning)

Ik had al zitten zoeken in de topic lijst maar te veel verspreid en geen eenduidige titel vandaar deze vraag.

Welke winkels gebruiken jullie daarvoor?

Rvspaleis ken ik al maar geen idee of de kranen daar goed zijn. En de superdure varianten hoef ik ook niet meteen. Deze tussenoplossing van ketels wordt met schroefdraad aansluitingen en geen vlinderkranen.

Maar elk ander advies is welkom!

• Dude

Changed the title of the thread from “Kranen en ander RVS materiaal waar te koop” to “Kranen en ander RVS materiaal waar te koop en wat kopen?”.
  • Ik heb die van mij destijds op Aliexpress besteld, dan heb je wel wat meer geduld nodig. Die van rvspaleis zien er ook gewoon goed uit plus dan kan je ineens alle extra tussenstukken kopen.

Via de standaard brouwwinkels vind ik het veeel te duur. En in de standaard DHZ winkel vind je geen 3-delige kraan spijtig genoeg (naar mijn weten toch)

Hier vind je trouwens mijn stuklijst tot recent, ik zal in de nabije toekomst nog eens een update plaatsen (bvb die weldless schot heb ik niet gebruikt door dat deze te breed was en ik niet wilde uitboren + De pomp was uiteindelijk ook een andere versie). Dit is wel voor een RIMS systeem.

• RIMS systeem.

Dank Ook vd stuklijst

Ik zie daar DN codes ipv inch maten? Ff uitzoeken wat ik moet hebben

Een RIMS kan het altijd worden met wat slangen en kranen maar ik begin simpel en wie weet aan de slag en breidt hem uit. Voordeel is dat in versie 1 altijd bier eruit komt en in de versie x ook...

• Binnen NL vind je niet snel goedkopere kranen dan bij het RVS paleis denk ik. En vlotte en correcte levering. Met hun kranen heb ik nog geen ervaring.

Bij prijsvergelijking wel opletten of het rvs 304 of 316 is. Maakt nogal wat uit in prijs wat het vergelijken lastig maakt.

• Ik heb bij RVSfittingen.nl ook al zaken gekocht en ben daar ook tevreden van.

Ja, die bolkranen vallen daar nog mee precies, snap in tegenstelling niet waarom die vlinderkleppen overal zo duur moeten blijven, enkel bij nonkel Ali, maar met verzending kom je bijna aan zoveel al dat je ze hier zou kopen.... :frowning_face:

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Heb je die prijzen als eens bekeken?

Bv. Silicone vlakke ring 24x9 D=3mm transparant per stuk € 5,38 (incl. Btw en verzending)!

Bij Ali heb ik hiervoor €1,81 betaald voor 10 stuks.