Brewmonk vergistingsvaten + mantel + brewbelt ???

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Hallo allemaal,

Ik zit met een hersenkronkel ... (heb ik wel meer maar bij deze kunnen jullie wellicht helpen)

Ik bezit intussen 3 van die brewmonk vergistingsvaten (best blij mee en een stuk beter dan mijn emmers type 'mayonnaiseemmer') en heb me intussen 2 van die isolatiemantels kunnen aanschaffen (ze zijn alweer 'out of stock')

Ik heb (nog) geen klimaatkast (plaatsgebrek) en nu vroeg ik me af of het een goed plan zou zijn om iets zoals een brew belt tussen het vat en de mantel te stoppen deze te koppelen aan een inkbird, de sonde dan in het termometergat pluggen en zo de temperatuur te gaan reguleren, vooral de eventuele koude momenten op te vangen zodat de vergisting niet 'plat' valt.

Ben intussen ook mails-gewijs met brouwland aan de praat over de opties en mogelijkheden maar die verkopen de brew belt niet dus 'kunnen ze geen garanties bieden' etc. etc. ... te begrijpen als't niet van bij hen komt maar bon veel wijzer ben ik intussen niet geworden bij hen. Ik verwacht wel nog respons op mijn laatste mail maar ik dacht ik gooi het intussen gewoon es in de groep.

GreetZ

CHris

“A fine beer may be judged with only one sip, but it’s better to be thoroughly sure.” – Czech Proverb

• Een 25w Brewbelt volstaat meestal voor een geïsoleerde brewbucket
    (100w volstaat zelfs voor een 100CCT bij een omgevings temperatuur van 10°C "en isolatie mantel)

die had ik dus gezien 25W lijkt me niet zoveel ivm warmte generatie onder de isolatiemantel, samen met een inkbird dacht ik dat het ding niet continue aan staat wat dus her risico op 'oververhitting' en onaangename gevolgen op nul zou brengen, hoewel zero risico waarschijnlijk een utopie is maar dan moet je ook geen droogkast in huis halen denk ik zo

“A fine beer may be judged with only one sip, but it’s better to be thoroughly sure.” – Czech Proverb

• Ik verwarm mijn CCT's ook met een brewbelt daar de mijne niet in een frigo gaan ☺️

Zeer tevreden over behalve nu, mijn kamer is niet verwarmd dus bovenstaande is dan iets te licht.

Maar in alle andere seizoenen dikke aanrader.

Eigenlijk moet ik meer koelen dan verwarmen .😇

Enneuh zo warm worden die niet 🙂

• Ik gebruik de 25W versie ook in combinatie met plastic vergistingsvat ( hoofdgisting) en Dame Jeanne ( nagisting); Ik heb ook geen gistingskast en verwarm in principe alleen 's nachts om de temperatuur niet te veel te laten zakken. Geen hitte problemen gehad tot nu toe.

Maar toch.... een 2e hands koelkast is gratis of voor weinig. Met een inbird 308 Inkbird en een volière verwarmingselement ben je helemaal klaar zonder temperatuur stress en goed gecontroleerd!!

• Maar toch.... een 2e hands koelkast is gratis of voor weinig. Met een inbird 308 Inkbird en een volière verwarmingselement ben je helemaal klaar zonder temperatuur stress en goed gecontroleerd!!

Komt goed...de deal is bijna gesloten. Onze tweede koelkast (zonder vriesvak😀) voldoet niet meer helemaal meer aan haar wens...dus moet er een nieuwe komen. Rara waar de oude naar toe gaat.:smiling_face_with_halo:

• Ik heb ze zo in een tweede ingeluisd : ik heb een frigo in mijn garage staan maar daar vriest het nu en dan moet ik gaan bijverwarmen, dus staat de oude frigo in de keuken er nog en die dient nu ook als gistkast. In de plaats heeft het gezin nu zo'n dubbele koelkast met vries en koelgedeelte en daar heb ik ook al bij stilgestaan dat daar twee CCT's naast elkaar in zouden kunnen :-D