Een nieuw jaar dus een nieuwe kans voor een VHM.. En in verband daarmee heb ik een voorstel voor jullie. Ik heb nog nooit deelgenomen aan een VHM en ik weet bijgevolg niet hoe dat er gewoonlijk aan toegaat maar van wat ik al gelezen en gehoord heb is het een gezellig dagje onder collega-brouwers, gewoonlijk 15 à 20 mensen. Ik kijk er naar uit om er voor de eerste keer bij te zijn en ik wil me in die spirit engageren om een meeting te hosten. Concreet stel ik het volgende voor:
-Ik stel mijn tuin hier ter beschikking waar we wel met wat volk kunnen zitten, zelf dacht ik aan augustus in de hoop om buiten te kunnen zitten in't zonneke.
-Een bbq'ke om een goei fondke te leggen.
-Het veldje naast mijn huis kan dienen als parking of zelfs om tenten te zetten voor zij die graag willen overnachten.
-Mijn kameraden hebben een koelwagentje dat we aan een zacht prijsje kunnen huren en zeker voldoende groot is.
-Het geeft ons een uitgelezen kans om onze eigen bieren te proeven en te ruilen, bij een brouwerijbezoek ben je toch een beetje verplicht om de biertjes van die brouwerij te nuttigen. Een wedstrijdje zoals eerder werd voorgesteld is ook een mogelijkheid.
-Heist-op-den-Berg ligt nog vrij 'centraal' in Vlaanderen, ik woon op 10 minuten met de auto van het station van Heist. Mits wat zoeken zijn er wel B&B's en hotelletjes in de buurt te vinden ook.
Als jullie toch graag iets anders doen even goede vrienden en ik zal uiteraard mijn best doen om aanwezig te zijn. Laat gerust jullie mening weten, het concept kan natuurlijk ook aangepast worden hé. Laat ons verder afspreken in dit topic.
Groetjes,
Kristof

Voorstel VHM 2021
Registreer je of meld je aan
Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum
-
-
-
Mooi voorstel.
-
Ik vind dit is alvast een goed idee 't is alléén te hopen dat Corona tegen dan terug enkel een biertje is
-
Lijkt me wel een geslaagd voornemen, en hopen dat het kan.
Wie weet neem ik wat NL versterking mee uit de buurt als men wil tenminste.
-
Tof initiatief, en op enkele straten van mijn waar ik opgegroeid ben.
-
Strak plan, en nu duimen maar. 👍
-
Heel strak plan
alleen de maand kan een probleem zijn, ik ben dan twee weken in verlof. De eerste en laatste week zijn normaal geen probleem.
Qua setup kan ik eventueel ook een BBQ meebrengen? Heb hier nog wel een weber staan die daarvoor kan dienen. Zou er eventueel ook ruimte zijn om op dat veldje een tent op te zetten? Ik heb geen zin om onder invloed naar huis te rijden
-
Heel strak plan
alleen de maand kan een probleem zijn, ik ben dan twee weken in verlof. De eerste en laatste week zijn normaal geen probleem.
Qua setup kan ik eventueel ook een BBQ meebrengen? Heb hier nog wel een weber staan die daarvoor kan dienen. Zou er eventueel ook ruimte zijn om op dat veldje een tent op te zetten? Ik heb geen zin om onder invloed naar huis te rijden
Een bbq heb ik hier nog niet aangekocht dus dat zou al heel handig zijn ;-).
Dat veldje is zeker groot genoeg hoor, 't is daar jaarlijks buurtfeest op begin juli waar toch wel wat volk op afkomt dus een tent mag geen probleem zijn. Ik stuur later nog wel foto's ;-). -
Ik kan zelfs twee webers meebrengen. Ik moet enkel eens zien dat de grills nog wat in deftige staat zijn.
-
Tof, zou wel weer eens fijn zijn.👍🏻
-
Heist op den berg is niet zo ver voor mij en al zeker niet als ik een tentje kan opzetten op een grasveld
-
Klinkt goed, zeker met de mogelijkheid van een tentje.
Maar zoals Walter aangaf zullen er wel wat mensen op vakantie zijn in die periode. Misschien dan eerder eind augustus, dan is het meeste volk terug thuis.
-
Zeker een strak plan, zal op een later moment ook eens kijken hoe de vakantie plannen er bij staan...overnachten is zeker een optie. NL is nog wel een eindje weg
-
Lang geleden dat ik nog geslapen heb in de koffer van mijn break, neemt me terug naar mijn studenten tijd.
-
Klinkt als muziek in de oren!! Zal nog afwachten zijn wat tegen dan kan en mag maar wil niet zeggen da we ons nie kunnen voorbereiden
Ik woon ook in H-o/d-B dus laat maar weten als ik iets kan doen!
-
Laat ons alvast een datum prikken, zo kan ik dat koelwagentje al vastleggen. Aangezien eind augustus hier geopperd werd stel ik voor om voor zaterdag 28 augustus gaan? Vrijdag den 20e word ik verwacht op een trouw dus de 21e zie ik niet zo zitten
...
-
28 Augustus zou moeten lukken voor mij.
-
Gewoonlijk ben ik dan wel op reis maar door Corona staat er nog niets op de planning. Dus zal dit alvast in mijn kalender noteren.
-
28 Augustus is goed voor mij, ik noteer het alvast!
-
28/08/21...? Ik ga proberen verlof te krijgen van mijnen baas...
Als er een plekske is voor een mobi in de buurt, dan kom ik misschien wel met die "zuipmobiel"...
-
Staat in mijn lege agenda 😒
-
Aanwezig normaal
kijk er al naar uit. welk thema gaat het brouwsel van dit jaar hebben? Die van afgelopen jaar is al op
-
Aanwezig normaal
kijk er al naar uit. welk thema gaat het brouwsel van dit jaar hebben? Die van afgelopen jaar is al op
Dat is idd de volgende vraag, zou wel leuk zijn om zoiets te doen. Iemand een voorstel?
-
Een special Belge?
-
Dat is idd de volgende vraag, zou wel leuk zijn om zoiets te doen. Iemand een voorstel?
Corona kloon ?
-
neen, serieus.. een wedstrijdje saison is wel wat, brede stijl , divers invulbaar , bijna altijd smakelijk, zeker in augustus
-
Saison is niet mijn stijl , ik zou dan liever opteren op laat ons zeggen breng 3 van uw beste bieren mee , bruin , wit , tripel , pils of eenieder wat , dan heeft ieder zijn goesting in iets en heb je maar één bier , is ook goed
-
Saison is niet mijn stijl , ik zou dan liever opteren op laat ons zeggen breng 3 van uw beste bieren mee , bruin , wit , tripel , pils of eenieder wat , dan heeft ieder zijn goesting in iets en heb je maar één bier , is ook goed
Dus eigenlijk gewoon verderdoen zoals we ieder jaar doen
-
Waarom niet gewoon de wedstrijd die dit jaar gepland was opnieuw doen? Dan hebben zij die eentje voorbereid hadden al eens kunnen oefenen?
-
Ik ga wel mee in die trend. Maar aangezien er elk jaar een overvloed aan te proeven bier is (en we daardoor nooit op de hoek geraken) is het misschien best dat eenieder 1 bier meebrengt. Uw beste/slechtste, whatever waar je een mening over wil van je collega hobbybrouwers.
-
Waarom niet gewoon de wedstrijd die dit jaar gepland was opnieuw doen? Dan hebben zij die eentje voorbereid hadden al eens kunnen oefenen?
We zijn al 2021 dus je bedoelt vorig jaar
Maar ik volg je een Belgisch Blond lust toch iedereen en daar kan je ook oneindig in combineren. Maar ik vind Springerke zijn voorstel ook wel goed of eigenlijk maakt het mij niet uit zolang het maar kan door gaan en we elkaars eens kunnen ontmoeten en lekker zelf gebrouwen bieren kunnen proeven.
-
We zijn al 2021 dus je bedoelt vorig jaar
Maar ik volg je een Belgisch Blond lust toch iedereen en daar kan je ook oneindig in combineren. Maar ik vind Springerke zijn voorstel ook wel goed of eigenlijk maakt het mij niet uit zolang het maar kan door gaan en we elkaars eens kunnen ontmoeten en lekker zelf gebrouwen bieren kunnen proeven.
Klopt
... Excuus voor de fout. Ja wat ik mij herinner was dat die parameters vrij breed waren zodat iedereen z'n creativiteit erin kwijt kon maar dat er toch niemand met een zware RIS komt aanzetten. (Waar overigens niets mis mee is
). Maar maakt mij niet uit hoor, ik kijk er alvast naar uit
.
-
Je kan ook beide doen: een wedstrijd binnen een afgesproken biertype en een proefronde zonder beperkingen zoals de vorige jaren.
-
Vorig jaar kon ik er niet bij zijn maar het jaar ervoor in brouwerij het nest bij Bart , was een gezellig groepje en de bieren die geproefd worden zijn in proefglaasjes , je moet geen volle glazen drinken en je kan ook bieren meebrengen om te wisselen met anderen
-
Uw beste/slechtste, whatever waar je een mening over wil van je collega hobbybrouwers.
Oké komt in orde. Ik heb hier nog wel wat liggen wat niet te z**pen is.
-
28 augustus staat genoteerd! Om meerdere redenen nog nooit op een vhm aanwezig dus ik kijk er zeker naar uit. Mijn tentje breng ik zeker mee uit het "verre" West Vlaanderen.
Ik weet niet hoe het andere jaren verloopt maar zoals springerke zegt, best met proefglaasjes werken zeker? Mijn beste/slechtse brouwsels doe ik alvast mee.
-
Dat gaat een zwaar weekend worden, bottle share van de dijleschuimers en den dag erna een vhm
-
maar zoals springerke zegt, best met proefglaasjes werken zeker?
Zou best zijn dat ieder zijn glas meebrengt zeker of kan de organisator voor proefglaasjes zorgen
-
Ik kan gerust mijn proefglas meebrengen
-
Ik zal het mijne ook wel meebrengen.