Welke koffiebonen te gebruiken in een stout.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Dag iedereen ik zou graag een stout willen brouwen met een lekkere koffie smaak. Maar welke soort bonen gebruik ik het best? Welk smaak profiel komt het mooiste naar boven ?

• w@lter

Changed the title of the thread from “Welke Koffie bone te gebruiken in een stout.” to “Welke koffiebonen te gebruiken in een stout.”.
  • doe ik ook zo, alleen heb ik zo'n moulinex koffiemoleke waarin ik de bonen een dikke 10 seconden maal om niet te fijn te malen, maar toch genoeg gemalen te zijn ( zou je ze ook door een moutmolen kunnen trekken ? ) . Ik gebruik meestal starbucks mild bonen( koop ik in colruyt ), niet teveel kleur maar toch veel smaak en aroma.. kan je zelfs een blonde pale stout mee brouwen , blond maar toch met koffiesmaak.. erg verrassend

• Hoi, ik ben hier nieuw op dit forum maar wel enige ervaring met stouts. Als je perse koffie wilt gebruiken dan zeer fijn malen, water 80C toevoegen en vervolgens een dag in de koelkast. Soort van cold steep zoals voor geroosterde gerst.

Beste resultaat na filteren in een gewoon koffiefilter toevoegen vlak voor einde maischen . Ik heb ook na de hoofdgisting eens geprobeerd maar toen pas na ca 8 weken het bier helder. Maar misschien maak ik daarbij een fout