Gericht zoeken op de website

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Het forum heeft een goede zoekmachine op zich maar toch is er nog een andere methode om te zoeken op het forum en dat is met Google search.

Je tikt een zoekterm in (bijvoorbeeld "Trappist") en voegt daarachter de volgende expressie : "site:vlaamshobbybrouwforum.be" zodat je zoiets bekomt :

trappist site:vlaamshobbybrouwforum.be

In het kort heb je de google zoekmachine nu de opdracht gegeven om op deze webiste te zoeken naar onderwerpen met het woord "trappist" erin. De zoekopdrachten zijn niet enkel beperkt tot het forum maar gaat ook over de FAQ en de bibliotheek.

• Kan de zoekmachine ook in "het staminee" zoeken?

Neen, het staminee is afgesloten voor zoekopdrachten omdat anders gasten daar ook kunnen meelezen.

Een niet rechtstreekse maar toch enigszins gelinkte vraag : kan je op de site bepaalde topics ‘saven’ voor persoonlijke referentie ? Of enkel via bookmarks in de gebruikte search engine ?

Ik dacht het wel, ik zoek het even voor jullie uit.

• Gevonden, specifieke onderwerpen kan je op volgende manier "bookmarken" op de site zelf :

Rechts bovenaan een onderwerp klik je op het bookmark symbool :

Je volgt nu het onderwerp wat wil zeggen dat je op de hoogte wordt gehouden van nieuwe berichten via het belletje naast je profiel :

Maar ook, en daar is het om te doen denk ik, via Forum -> Gevolgde Onderwerpen :

Eenmaal je een onderwerp niet meer wil volgen, klik je gewoon weer op de bookmark. Onderwerpen die je zelf bent gestart volg je automatisch maar kan je op dezelfde manier ook aan/uitzetten.

• Het spijtige is dat je hiermee het volledig onderwerp volgt. Ik zou het ook wel handig vinden mocht er een manier zijn om specifieke berichten te kunnen opslaan ipv het volledige topic. Aangezien topics nogal eens afwijken en de tips wat verstopt zitten. En tussen alle topics die ik al volg zie ik de bomen door het bos niet meer. Echter denk ik ook dat dat niet mogelijk is, dus het beste zou dan zijn om gewoon de tips te kopieren en plakken in een persoonlijk Word document.

Of @Walter, zou het interessant zijn om een apart onderwerp aan te maken voor dergelijke tips? Of is daarvoor het FAQ al aanwezig?