Arsegan EasyBrew - Peilglas

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Toch iets vreemd voor gehad met mijn EasyBrew.

Een tijdje geleden merkte ik dat het peilglas precies gebarsten was. Ik zeg precies, want de ketel zat vol, en er liep niks uit.

Enkel naar het einde van de kook toe verscheen er een druppeltje aan het glas, maar niets wat erop wees dat het uit de buis kwam. Voorzichtig zo gelaten, want je weet natuurlijk maar nooit ...

Na het koken volgt zoals steeds het reinigen. Ik spoel wat extra water door het peilglas, maar demonteer deze niet. Bij het aanraken valt het geheel in 3 stukken uiteen! Nog een geluk dat ik er bij het maischen/koken niet aan kwam ...

Ik heb dus geen enkel idee wat de mogelijke oorzaak kan zijn... En dat zou ik wel graag te weten komen, want wil dit liever geen 2 maal meemaken...

Moet wel voor de volledigheid zeggen dat Braumarkt dit goed opgelost heeft, en mij kosteloos een nieuw peilglas heeft gegeven. Dus van de service kan ik niet klagen.

• Heb dit ook eens voorgehad, na koken onmiddellijk in het peilglas en nadien barst vastgesteld. Komt volgens mij door de uitzetting van het glas. Staat in een plastic voet en deze zet niet uit. Gevolg gekneld en gebarsten. Gebruik nu plastic peilglas bij zeer hete vloeistof, glas enkel nog bij meeting onder 50°C.

Slecht bier bestaat niet, het ene is gewoon beter dan het andere (B. Carter) :clinking_beer_mugs: :upside_down_face:

• Het is idd heel dik plastiek...

Zit idd in een t-stuk, maar het is een heel stuk daarboven dat het mis gegaan is.

Denk dat als het in de stijgbuis is, dat het probleem nog groter is ... Als tijdens het maischen de barst zou optreden, dan kan ik 'gewoon' een stop in de t draaien... Kan dan nog verder gaan. Zou moeilijker zijn als het in de stijgbuis zit.

Bijkomend voordeel is dat ik kan aflezen hoeveel er in de ketel zit (dus eigenlijk droogkoken kan controleren). Al denk ik dat er evenveel voor- als tegenstanders zullen voor zijn :grinning_face_with_sweat: