Verse hop bewaren.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Iemand een idee hoe je verse hop kan bewaren zonder te drogen uiteraard.

Heb op dit ogenblik geen tijd om te brouwen en de hop is bijna plukklaar.

Gewoon in de frigo? Of vacuüm? Of vers de diepvries in? Of of of....... niet?

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier:

• IK heb dat een jaar of 4 geleden eens geprobeerd. 200g Vers in zakjes een beetje geperst voor het volume. Tijdens het brouwen vond ik de hop heel nat toen die zakjes opengemaakt werden geen succes en nooit meer herhaald.

Nu droog ik tot 45% van het oorspronkelijk gewicht en dat gaat heel goed.

540.jpg

Wat bedoel je met heel nat tijdens het brouwen, dat is toch geen bezwaar ? Ikzelf kieper die er nog bevroren bij tijdens de kook en ongeveer 5 maal het gewicht van gedroogde hop

• Ik haal de hop uit de vriezer voor ik begin, en op het kookmoment zijn de zakjes al ontdooid. Bij het uithalen voelde ik dat die heel nat was.

Snap ik, dat is zoals ingevroren fruit, als je dat ontdooit is het al halve puree of moes..maar daardoor toch niet slecht ? Alle geur en smaak zit nog in die bevroren of ontdooide hop..dus waarom dit niet zo doen ?

• Paar dagen geleden toch wat goede bloemen cascade kunnen oogsten (400gr), half gedroogd in de heteluchtoven aan 40°C en vacuüm getrokken en in de diepvries gestoken. Zal voor een sterke blonde worden en gedropt worden in de Whirlpool. Wat het is is het hé.:winking_face:

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier: