Lambiek blenden

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Zijn er hier mensen die zelf Lambiek blenden met fruit? Ik zou een beejte willen experimenteren, maar er is niet zo superveel informatie over te vinden?

Ik zou iets willen bekomen a la Bokke, fruitgeuze, ...

Wie er wat meer info heeft, dan hoor ik het graag!

Grtjs

• Dat kan niet te moeilijk zijn. Ik denk dat het moeilijker is om aan het juiste fruit te geraken als om het op de lambiek te laten vergisten.

Zelf zou ik een verhouding aannemen van +/- 500g fruit per liter lambiek en na een maand of 6 eens kijken hoe het met de smaak zit.

In latere fase wil ik de lambiek ook zelf gaan maken, maar in het begin gewoon aankopen.

Bedankt voor de tip, heb alvast wat leesvoer en maar eens beginnen zoeken waar je lambiek is grotere hoeveelheden kunt aankopen!

• Nu denk ik er aan het wordt tijd dat ik mijn braambessen lambiek kortelings ook eens ga moeten bottelen.
    Ik was bijna vergeten dat die ondertussen al 3 jaar in de kelder in een hoekje staat te vergisten.
    Een van de dagen zal ik eens moeten gaan proeven en meten, De fles heeft immers in die 3 jaar niet meer open geweest.
    Bij mijn vorig brouwsel, daar was het door (te) dikwijls openen van de fles om te proeven er op korte tijd te veel O2 toegevoegd en te veel azijnzuur gevormd waardoor die niet echt in de smaak viel.
    Wish me Luck this time X_X:drool:

• Nu denk ik er aan het wordt tijd dat ik mijn braambessen lambiek kortelings ook eens ga moeten bottelen.
    Ik was bijna vergeten dat die ondertussen al 3 jaar in de kelder in een hoekje staat te vergisten.
    Een van de dagen zal ik eens moeten gaan proeven en meten, De fles heeft immers in die 3 jaar niet meer open geweest.
    Bij mijn vorig brouwsel, daar was het door (te) dikwijls openen van de fles om te proeven er op korte tijd te veel O2 toegevoegd en te veel azijnzuur gevormd waardoor die niet echt in de smaak viel.
    Wish me Luck this time X_X:drool:

Laat maar weten wanneer ik moet komen proeven 😄.

Die braam was super lekker, heb hier nog een paar sapjes staan van u, sommige mocht ik niet openen vóór 2020, dus ik heb wel geduld hé...

wild_serge.jpg

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."