Bierliefhebbers uit Limburg

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Goedemiddag iedereen!

Aangezien we nieuw zijn hier op het forum, wilden we ons graag eerst even voorstellen aan jullie. 😊

Wij zijn Roeland en Noémi, een koppel 30ers met een huisje in het gezellige Gorsem (Sint-Truiden) en op dit moment verbouwen we ook aan een oud boerenhuis in Aldringen (Ardennen).

We zijn op dit forum terecht gekomen omdat we onze passie als bierliefhebber naar een nieuwe hoogte willen brengen. We hopen namelijk om zelf een bier te ontwikkelen en daar ooit misschien een kleine brouwerij mee te beginnen. ☺️

Maar dat is natuurlijk toekomstmuziek. We willen starten vanaf 0 en zijn bereid om alles eerst goed te leren.

Daarom willen we graag aan jullie vragen waar (of bij wie) we eens terecht kunnen voor een dagje brouwen mee te volgen. Als dat ons bevalt kijken we uiteraard graag verder voor een goed onderbouwde opleiding met de nodige info over wetgeving etc.

Dus.. We horen graag wat jullie ons aan- (of af-) raden en ontvangen jullie feedback met open armen. 😊

Geniet van het weekend!

Noémi en Roeland

• Welkom op het forum, pakt ulle een pint en zet er u bij :grinning_face:

Ik ben zeker dat je een ervaren brouwer op het forum zal vinden waar je eens langs kan gaan. Kijk ook eens op de ledenkaart, daar kan je zien wie er bij jou in de buurt woont.

Bedankt! Ik wou het echter eerst even hier vragen omdat niet iedereen even graag opleiding geeft natuurlijk. Plus dat we ook graag geven welke goede uitgebreide opleidingen er bestaan (naast die van Syntra) 😊

• Toen ik begon met brouwen, nu zo´n vijf jaar geleden, ben ik ook bij iemand mee gaan kijken. Daarna gewoon begonnen. Met simpele receptjes. Nu, zo´n 150 brouwsels verder, heb ik echt geen opleiding nodig. Oefening baart kunst. Oefenen met vallen en opstaan. Ik heb ook nog geen liter teveel weggegooid en ben uiterst tevreden over mijn bieren.

• Toen ik begon met brouwen, nu zo´n vijf jaar geleden, ben ik ook bij iemand mee gaan kijken. Daarna gewoon begonnen. Met simpele receptjes. Nu, zo´n 150 brouwsels verder, heb ik echt geen opleiding nodig. Oefening baart kunst. Oefenen met vallen en opstaan. Ik heb ook nog geen liter teveel weggegooid en ben uiterst tevreden over mijn bieren.

• Welkom en veel brouwplezier!

Ivm zo een opleiding zag ik wel eens iets bij Brouwland staan. Ik weet echter niet hoe diep zij ingaan op de materie om een brouwerij te starten.

Edit: even snel gekeken en ik zie de workshop er op dit moment niet tussen staan

Zelf ben ik niet van in de buurt en heb ik niet zoveel ervaring. Dus voorlopig heb je nog niks aan mij :face_with_tears_of_joy:

• Goedemiddag iedereen!

Aangezien we nieuw zijn hier op het forum, wilden we ons graag eerst even voorstellen aan jullie. 😊

Daarom willen we graag aan jullie vragen waar (of bij wie) we eens terecht kunnen voor een dagje brouwen mee te volgen.

Welkom,

Tegen dat we onze bubbels wat mogen uitbreiden ben je hier steeds welkom om eens mee te brouwen,
    (Of voor jezelf een biertje te brouwen)