Tri-clamp Butterfly valves (vlinderkranen)

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik merkte daarnet dat de 3/4e kraan op mijn cct lekt. Niet veel, er lagen maar een paar druppels onder en het was al een paar dagen geleden dat ik gaan kijken was, maar toch is er blijkbaar een lek.

Omdat die bolkranen heel moeilijk nog te krijgen zijn voor SS Brewtech, was ik aan het denken om er een vlinderkraan op te zetten in de plaats. Ik viel alleen op mijn gat toen ik de prijs zag. 65 euro bij Brouwland .

Zijn die soms elders goedkoper te krijgen?

• Ik merkte daarnet dat de 3/4e kraan op mijn cct lekt. Niet veel, er lagen maar een paar druppels onder en het was al een paar dagen geleden dat ik gaan kijken was, maar toch is er blijkbaar een lek.

Omdat die bolkranen heel moeilijk nog te krijgen zijn voor SS Brewtech, was ik aan het denken om er een vlinderkraan op te zetten in de plaats. Ik viel alleen op mijn gat toen ik de prijs zag. 65 euro bij Brouwland .

Zijn die soms elders goedkoper te krijgen?

Lekt er geen pakking?

• still dragon EU scheelt al 10€
    Bij Ali zit je nooit onder de 25€ (incl verzending) dus dan is het BTW, inklaring en invoertax betalen en dan kom je bijna op het zelfde bedrag,

Als men iets koopt uit een non-EU land (bv via Ali) dan dien:

- je niets extra te betalen als (aankoopprijs + verzendkosten) < 22 euro is

- indien (aankoopprijs + verzendkosten) > 22 euro bedraagt dien je BTW te betalen

- Indien (aankoopprijs + verzendkosten) > 150 euro bedraagt dien je buiten de BTW ook douanekosten + invoerrechten te betalen. Dit hangt ook af van het soort goed dat men dan aankoopt.

• Als men iets koopt uit een non-EU land (bv via Ali) dan dien:

- je niets extra te betalen als (aankoopprijs + verzendkosten) < 22 euro is

- indien (aankoopprijs + verzendkosten) > 22 euro bedraagt dien je BTW te betalen + De aangerekende administratieve kost van de koerier voor de inklaring (15€ bij B-post maar dit is afhankelijk van de gekozen koerier vb: DHL rekent €13,00 of 2% van het voorgeschoten bedrag, wanneer dit boven de €13,00 uitkomt.)

- Indien (aankoopprijs + verzendkosten) > 150 euro bedraagt dien je buiten de BTW ook douanekosten + invoerrechten te betalen. Dit hangt ook af van het soort goed dat men dan aankoopt. + De aangerekende administratieve kost van de koerier voor de inklaring (30€ bij B-post maar dit is afhankelijk van de gekozen koerier vb: DHL rekent €13,00 of 2% van het voorgeschoten bedrag, wanneer dit boven de €13,00 uitkomt.))

Link naar de kosten van inklaren door Bpost. (onder 5.1)
    Link naar mogelijke kosten aangerekend door DHL
    Andere koeriers rekenen nog andere bedragen aan, dus is het soms wel nuttig dit even na te zien bij een bestelling >22€ en kiezen voor integrale goedkoopste methode. (verzendingskost en inklaringskost opgeteld)