Tiny Image

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• We maken het allemaal wel regelmatig mee, je trekt een foto en wil deze op het forum plaatsen. Blijkt dat de foto te groot is en dan moet je hem gaan herschalen en dat moet je dan weer in een aparte software gaan doen :unamused_face:.

Awel, gedaan ermee! Vanaf nu kan je gewoon een foto opladen tot 20MB en gaat het forum automatisch het formaat ervan verkleinen. Hoe voeg je een foto toe aan je bericht? Door onderaan naast de smileys naar "Bestanden" te gaan (of het paperclipje als je mobiel surft) en van daaruit je bestand op te laden. Met je smartphone kan je daar kiezen uit je bestanden maar ook rechtstreeks vanaf je camera een foto maken.

• Hoe zit het eigenlijk met de server Walter qua megabytes? Ik zet mijn foto's e.d. steeds op mijn eigen server en gebruik er steeds een link naar om de forumserver wat te ontlasten, doch indien er echt veel ruimte over is doe ik dat ook niet meer in het vervolg...

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• De server heeft 100GB ruimte, ik heb dit specifiek gekozen om voldoende ruimte te hebben voor het forum, foto's en bestanden. Maar dat maakt eigenlijk niet uit, de maximum file- en postsize bepalen hoeveel je kan opladen.

Met TinyIMG moet je dus geen foto's meer saven op je eigen server (tenzij je ze voor jezelf wilt natuurlijk) want TinyIMG gaat je foto automatisch downscalen naar een kleiner formaat als je hem oplaadt. Dus linken hoeft niet meer, liever niet zelfs omdat links op lange termijn toch altijd problemen geven (gebroken links).

Let wel, TinyIMG past alleen foto's aan van bekende formaten (jpeg en gif) maar geen zipfiles of pdf. Daarom wil ik ook vragen om het opladen van dat type bestanden te beperken. Als je kan linken naar zo'n files, dan graag, of als je denkt dat het een serieuze meerwaarde is voor het forum, stuur mij een pb'ke en ik zet het bestand bij in de bibliotheek waar het veilig kan blijven staan en beschikbaar is voor iedereen.

• En inderdaad heel gemakkelijk die TinyIMG. Geen foto’s meer verkleinen. Top w@lter!

De thumbnails vind ik OK, maar als je op de foto klikt zouden ze net iets groter mogen zijn vind ik, maar da's een persoonlijke mening natuurlijk, verder niks dan lof voor dit leuke forum, onze W@lter is een TOP kerel...!

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• De thumbnails vind ik OK, maar als je op de foto klikt zouden ze net iets groter mogen zijn vind ik, maar da's een persoonlijke mening natuurlijk, verder niks dan lof voor dit leuke forum, onze W@lter is een TOP kerel...!

eigenlijk heb je wel gelijk (anders ook hoor :grinning_face:) ik heb dit ook gemerkt toen ik een vergelijkende foto van mijn biertjes heb gepost. Je kan nu niet meer in detail gaan kijken om het verschil goed te kunnen zien.

En inderdaad onze W@lter is :thumbs_up::thumbs_up::thumbs_up::thumbs_up::thumbs_up:

• U vraagt, wij draaien : ik heb de size van 400 x 400 gewijzigd naar 500 x 500 pixels. Dat zou het detail als je er op klikt moeten verbeteren. Uiteraard zijn er grenzen aan wat ik hier mee kan doen anders heeft TinyIMG niet veel nut meer :grinning_face_with_big_eyes:

Als je echt grote foto's wil delen op het forum, dan kan je dat best via je Google account doen waar je de app "foto's" hebt. Van daaruit kan je naar hier linken met foto's in vol formaat.

En mercikes voor de complimenten :smiling_face::smiling_face:

Recente onderwerpen

1. Onderwerp
    2. Berichten
    3. Recentste bericht
    1. Tiny Image 9

• w@lter
    2. Berichten
      9
      Views
      288
      9
    3. w@lter

1. Grote kuis op het forum... 9

• w@lter
    2. Berichten
      9
      Views
      275
      9
    3. w@lter

1. Nieuwe feature op het forum

• w@lter
    2. Berichten
      0
      Views
      324
    1. Het Vlaams Hobbybrouw Forum zit nu ook op Trooper.be 24

• w@lter
    2. Berichten
      24
      Views
      2.8k
      24
    3. w@lter

1. Tapatalk 27

• w@lter
    2. Berichten
      27
      Views
      5.4k
      27
    3. w@lter

1. BrouwWiki.be 9

• w@lter
    2. Berichten
      9
      Views
      680
      9
    3. w@lter

1. Laatste update ?? 12

• mbroek
    2. Berichten
      12
      Views
      719
      12
    3. janmetdepet

1. Upgrade naar 5.2 3

• w@lter
    2. Berichten
      3
      Views
      289
      3
    3. w@lter

1. Er is nu ook een gedeelte voor het maken van wijn, cider, mede en andere dranken

• w@lter
    2. Berichten
      0
      Views
      277
    1. Je Gravatar als Avatar

• w@lter
    2. Berichten
      0
      Views
      619