Waar blijven de berichten?

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Dag allen,

Na aanleiding van het steeds voorbij zien komen van interessante topics mijzelf toch maar eens geregistreerd. Ik kreeg namelijk geen bericht geopend zonder de melding dat het was verwijderd of verplaatst. Maar goed na registreren is dit nog steeds het geval...

Wie weet wat er mis gaat of wat ik verkeerd doe?

Heb dit verder met geen enkel ander forum.

Gr. Jeroen

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

• Hallo Jeroen, allereerst welkom op het forum :thumbup:

Tapatalk is een moeilijk beestje en heeft vaak conflicten met de forumsoftware. Meer en meer van deze softwares stappen trouwens weg van Tapatalk en bieden hun eigen mogelijkheden aan. Voor Woltlab (onze forumsoftware) zijn er twee mogelijkheden :

1. Gewoon via je internet browser op je smartphone of tablet. Voer gewoon in je browser het adres van het forum in (https://vlaamshobbybrouwforum.be) in en je komt op de hoofdpagina van het forum terecht en meteen in het juiste formaat van je gebruikte toestel.
    2. Installeer de app "WSC connect" op je smartphone. Deze app is volledig gratis en doet exact hetzelfde als Tapatalk. Je krijgt dan ook push messages als je dat wil en blijft zo op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het forum.

Hopelijk lost dat je probleem op?

• Hartelijk dank voor het warme welkom en de snelle reactie.

Ik ben zelf forumbeheerder van een ander groot forum (niet bierbrouw gerelateerd) maar herken dit probleem bij Tapatalk niet, ook niet op andere fora. Denk dat het aan je permissies ligt die je per forum/rubriek hebt ingesteld. Dit denk ik omdat bij veel topics ik de melding krijg naar niet bij allemaal, zoals dit, door mij aangemaakte topic. Heeft Tapatalk wellicht geen toestemming om bepaalde rubrieken van dit forum te tonen?

Maar goed inderdaad is het via de browser wel zonder problemen te lezen. Om voor 1 forum weer een aparte app te downloaden laat ik even aan mij voorbij gaan. Zal me ook eerst eens even voorstellen, wel zo netjes. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

• Wat de software betreft, ik ben nu 12 jaar met dit forum bezig en heb er een paar versleten. Vooral de gratis en open source software (MyBB, Simplemachine, PhPBB, ...) zijn makkelijk te gebruiken met Tapatalk omdat ze zelf die responsiviteit niet hebben. Als open source software zijn ze vaak ook afhankelijk van een paar gemotiveerde mensen die er hun tijd in willen steken, gratis en voor niks (?) en dat heeft ook zijn gevolgen wat betreft het up-to-date zijn met hun releases (vraag maar eens op het forum van Simple Machines wanneer die nieuwe release nu eigenlijk gaat gebeuren, de community wacht er letterlijk al jaren op). Ik heb daarom een paar jaar geleden geopteerd voor een betalende software, meer bepaald WoltLab. Over de pro's en con's verwijs ik eerder naar hun website, ze kunnen het beter verkopen als ik. Voor mij is het belangrijkste dat het gewoon werkt.

Terug naar Tapatalk, de grotere namen van betalende forumsoftware, Vbulletin, IP Board, Woltlab, ... zijn er niet zo happig meer op. Ze zullen het soms nog wel aanbieden als optie maar er niet veel ondersteuning meer voor bieden, de package (of add-in) die ze toch nog geven is vaak een oudere die niet alle functionaliteiten heeft. Het is ook niet nodig, al deze softwares hebben hun eigen responsief design (en soms ook een eigen app).

Wat dit forum betreft, ik heb de optie geïnstalleerd op het forum om de paar gebruikers (zijn er echt niet zoveel) een plezier te doen. Maar alle verborgen gefoefel van Tapatalk is van het forum gegooid (dus alle stukjes code die ze hier en daar plaatsen om gewoon de gegevens van mensen te raadplegen en te gebruiken zonder toestemming of platweg in strijd met de GDPR wetgeving).

• nou heb het forum gewoon open in de browser en dat werkt inderdaad perfect. Overzichtelijk en snel.

Tapatalk is makkelijk maar daar is ook alles mee gezegd. Gebruiksvriendelijk is het inderdaad zeker niet en ook de veiligheid betwijfel ik. Ik erger me ook aan de reclame en als je de ads weg wil kopen zit je aan een belachelijk duur abonnement vast

Dus ach zo lukt het ook

Recente onderwerpen

1. Onderwerp
    2. Berichten
    3. Recentste bericht
    1. Waar blijven de berichten, vervolg .. 1

• mbroek
    2. Berichten
      1
      Views
      134
      1