Reepten moutextract poeder

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Beste,

Ik ben opzoek naar een aantal gemakkelijke thuisbrouw recepten met moutextract poeder. Ik vroeg mij af of u mij daar mee kan helpen al dan niet voor een financiële vergoeding. De recepten waar ik naar opzoek ben zijn die voor een;

IPA

Weizen

Tripel

Dubbel

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,

Roland F:bier:

• Hoi,

Ikzelf ben ook nog met extracten aan het brouwen. Enkele tips die ik kan meegeven:

-Indien je blonde bieren wil brouwen, kies indien mogelijk voor extra light colour extracten. Met extract krijg je al snel iets richting amber kleurig. Hier in Belgïe heb je niet bij alle winkels altijd veel keuzes uit extract

-Kijk zeker eens naar recepten zoals hierboven gelinkt, maar zelf een recept samenstellen met een tool als brewfather, brouwhulp, ... maakt het dadelijk toch leuker. Om te starten is iets bewezen natuurlijk nooit slecht

-De Voss kveik heeft mij tot dusver het beste resultaat opgeleverd, je krijgt er iets vrij neutraal door waar je de hop die je kiest goed in smaakt

-Los u extracten op net voor het kookpunt. Indien je ze in kokend water toevoegd krijg je veel schuimvorming. Indien je dit iets vroeger doet heb ik hier minder last van

Good luck:thumbup: