Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik denk dat de eerste aanbeveling die hier zal worden gedaan (en ik doe het nu), om eerst eens je recept te posten en te beschrijven hoe je hebt gebrouwen, en wat je resultaat is.

Buy a man a beer, and he wastes an hour. Teach a man to brew, and he wastes a lifetime.

• Lust zij dan ook geen brood?

ik denk eerder dat moeder de vrouw niet zo'n fan is van mout- of hopsmaak. Gistsmaak... ik zou niet weten hoe gist smaakt, ik proef al wel eens iets kruidigs, banaans of floraal in een bier, wat door de gist komt, maar die smaken wil ik net wel. Een kriek, of soortgelijk bier slaat alle andere smaken natuurlijk helemaal plat. Als je genoeg cola bij je pils doet proef je ook alleen het zoete van de cola maar...
    Maar tegen een goeie kriek zeg ik ook geen nee (doe mij maar een oude kriek Boon dan)

• Gistsmaak? Een brood met veel te veel gist kan naar gist smaken. Koekebrood, rozijnenbrood, suikerbrood, zijn broden waar soms een overmaat aan gist in kan worden geproefd.

Buy a man a beer, and he wastes an hour. Teach a man to brew, and he wastes a lifetime.