Scott Janish kloon recepten

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Hopelijk post ik dit onderwerp onder de juiste rubriek en anders mag hij gerust verwijderd worden.

Ik kwam laatst de website tegen van Scott Janish waarop gigantisch veel recepten van bekende bieren staan (bv. Gouden Carolus Classic, Westvleteren, Gulden Draak Quadruple,...). Hoe dicht komen deze recepten in de buurt van the real deal? Iemand al ervaring/succes mee gehad?

• Interessante verzameling, alleen jammer dat er weer zoveel links naar BYO tussen zitten. En dan moet je betalen voor de artikels te kunnen lezen.

Maar een recept van Westmalle Tripel dat ik wel kon lezen (van Candysirup.com) zat er volgens mij boenk op qua receptuur.

Dit gezegd, je kan wel proberen een bekend bier te klonen en je zal zeker wel in de buurt geraken, maar je mag het echte recept in handen hebben, zonder de installatie die erbij hoort ben je er eigenlijk niet veel mee.

• En zijn die recepten goed of zijn het ook probeersels van de eerste maal

Ik vind de meeste recepten zeer goed. Bij de kloon recepten werken ze ook meestal samen met de brouwerij zelf om een recept uit te werken. De huidige editie heeft bijvoorbeeld enkele recepten van Michael Tonsmeire, de auteur van american sour beers, die vorig jaar een brouwerij geopend heeft.