RVS afvulpijpje

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• RVS afvulpijpje (zoals deze) heeft daar iemand al ervaring mee?

Bij het laatst gebotteld bier heb ik jammer genoeg een infectie moeten vaststellen en ik vermoed dat dit eventueel afkomstig is van mijn plastiek afvulpijpje.

Na ieder gebruik reinig ik dit wel grondig en desinfecteer ik dit ook met star san voor gebruik maar dat terugslagklepje kan je niet demonteren om grondig te reinigen en daar zie ik toch wel een licht bruine verkleuring.

Dus kan ik deze maar beter vervangen en omdat de RVS versie wel demonteerbaar is denk ik dat je dit beter kan reinigen.

• Die plastieken is ook demonteerbaar, gewoon van het plastic pijpje afschuiven (gaat stroef) en je hebt alle onderdeeltjes los. Maar ze zijn ook heel goedkoop te vervangen.

Die metalen heb ik ook, ik vind dat een onding. Die is te dik en vult de 0,33 flessen niet vol genoeg. Bovendien bij mij sloot die drukstift niet goed af en bleef dat pijpje lekken. Voor dat niet goed vullen heeft Steinie een oplossing bedacht. Die metalen is prima voor 0,75L flessen.

• Voor dat niet goed vullen heeft Steinie een oplossing bedacht. Die metalen is prima voor 0,75L flessen.

Denk als je het pinnetje verlengd met een klein buisje dan zit er minder volume vulpijp in uw fles en gaat er meer bier in uw flesje kunnen, dus kleinere kopruimte dan er anders zou zijn met dat pijpje....

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Ik heb ook deze met het witte kopje en ik heb hem ook kunnen demonteren. Hier zat inderdaad nog wat bierrestjes in maar met een klein borsteltje en Chemipro Oxi heb ik dit nu mooi kunnen verwijderen. Ga het nog eventjes laten weken.

mbroek bedankt voor de tip! De RVS heb ik nu niet meer nodig!

Op mijn automatische hevel - Flow'in heb ik er ook een wit op zitten en zal eens checken of ik deze ook kan demonteren om grondig te reinigen.

• Ah ik snap het. Het pijpje zal een centimetertje hoger dan de bodem komen. Die centimeter is snel gevuld en dan vul je toch terug vanaf de bodem zonder zuurstofinslag. Als het dat is wat je bedoeld. ;)

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier:

• Denk als je het pinnetje verlengd met een klein buisje dan zit er minder volume vulpijp in uw fles en gaat er meer bier in uw flesje kunnen, dus kleinere kopruimte dan er anders zou zijn met dat pijpje....

Bij het verlengen van het pinnetje misloop je de positieve eigenschappen van een bottelpijpje een beetje.
    Het netjes van onder naar boven opvullen zonder zuurstof inmenging verloopt dan minder effectief.

(Edit) ik was dus ook te laat met reageren :)

• Bij het verlengen van het pinnetje misloop je de positieve eigenschappen van een bottelpijpje een beetje.
    Het netjes van onder naar boven opvullen zonder zuurstof inmenging verloopt dan minder effectief.

(Edit) ik was dus ook te laat met reageren :)

Yep, maar het was maar een (nood)oplossing voor het inox vulpijpje, ik heb een zwart zonder veer en de kopruimte daarmee is OK, ook de tegendrukvuller is mooi in kopruimte, dus geen verlenging van het gevoelig pinnetje hier... ^^

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Nog even een schoonmaaktip voor dat bottelpijpje, als ik de bottelemmer schoon ga maken, gaat daar ook allerlei klein spul in wat ik met bottelen gebruik, dus ook het bottelpijpje. Het haalt niet altijd alles eruit, af en toe uit elkaar halen is toch nodig. Na het bottelen als in de gistvaten onder handen neem, gaat weer het bottelpijpje er ook in en ander klein spul.