Fastwasher wassysteem voor 12 of 24 flessen

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Net de omschrijving nog eens gelezen en bij de 24 flessen versie staat dit:

- past op een breed scala aan flessen (330-350 ml)

Zou dit een tikfout zijn want bij de 12 flessen versie staat er dit:

- past op een breed scala aan flessen (330-750 ml)

• Fastwasher wassysteem voor 24 flessen

Iemand al ervaring met dit toestel of zijn kleinere broer(zus)?

Vaderdag komt eraan dus moet ik een lijstje beginnen aanleggen ;)

Of bestaan er betere alternatieven?

Er zijn natuurlijk andere alternatieven vb met een roterende borstel  , ik heb er ooit zo eentje gekregen van een heel vrijgevige hobbybrouwer.
    Top apparaat enkel moet je er een pomp bij voorzien om detergent of desinfectiemiddel over rond te pompen.

• Er zijn natuurlijk andere alternatieven vb met een roterende borstel  , ik heb er ooit zo eentje gekregen van een heel vrijgevige hobbybrouwer.

Zo vrijgevig is mijn madam niet zenne! Als nen CCT al te duur is zal dit ook wel te veel zijn. ;(

Misschien voor alle duidelijkheid ik zou dit toestel vooral willen gebruiken om mijn flessen voldoende en gemakkelijk te kunnen spoelen.

Om mijn flessen te reinigen gebruik ik een grote ton die gevuld is met warm water en Chemipro Caustic daar laat ik eerst mijn flessen minsten 30 min in weken, dan zijn alle etiketten losgekomen. Zeer vuil zijn mijn flessen meestal niet omdat ik ze na consumptie reeds 3x spoel onder de kraan en dan ondersteboven in een Fastrack plaats.

Maar na het reiningen spoel ik de flessen minsten 3x met kraantjes water en het is dit laatste dat ik eventueel zou willen vervangen door dit toestel.

• Voor het naspoelen en inspuiten met een Starsan oplossing gebruik ik een avinatore. Als druiprek, heel simpel een Steinie bak met de dwarslatjes uit de gaten geknipt. De bak staat dan op zijn kop in een oude kattenbak en zo staan er 24 flesjes uit te druipen. Geen gezeur met flessen die te dik zijn, alles past en is lekker simpel.

Sulfiter Avinatore Ferrari - Atelier Bière et Vin

• Wij hebben de Fastwasher staan en zijn er zeer tevreden van.

Laatste spoeling die wij doen is steeds met chemipro Oxi. In het verleden moesten we flesje per flesje vullen en een tijdje in een emmer laten staan. Flesjes dus volledig ondergedompeld. Wij brouwen telkens +/-35liter dus telkens een 100 tal flesjes. Om dan flesje per flesje te vullen en in een emmer te laten weken neemt wel wat tijd in beslag.

Nu zetten we de flesjes op een fastrack en laten we enkele minuten spoelen. Als je de fastrack eraf haalt kan je gelijk een nieuwe erop zetten. Tijdens het spoelen kan je gerust nog iets anders doen. Een behoorlijke tijdswinst dus.

Bijkomend voordeel is dat het product niet in contact komt met de buitenkant van het flesje. Product blijft dus langer bruikbaar. (Wij merken toch een duidelijk verschil. Op het einde van het spoelen is het product nu nog proper. Vroeger was dit niet het geval.)

Bovendien gebruiken we nu ook minder product.

Als je een fastwasher wil kopen raad ik wel aan om voldoende fastracks te hebben/kopen. Je kan dan na het spoelen je flesjes rustig laten uitdruppen zonder bijkomende handelingen.

Nog een tip: voorzie een bak die voldoende hoog is want het product dat je gebruikt spat nogal op. De bak uit de advertentie is volgens mij niet bruikbaar. (Tenzij je je werkplek ook wil reinigen)

• Net de omschrijving nog eens gelezen en bij de 24 flessen versie staat dit:

- past op een breed scala aan flessen (330-350 ml)

Zou dit een tikfout zijn want bij de 12 flessen versie staat er dit:

- past op een breed scala aan flessen (330-750 ml)

Neen dit is juist. Bij de 24 staan de gaten korter op elkaar en kan je geen dikkere flessen plaatsen. Bij de 12 staan die gaten verder uit elkaar.

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier:

• En de reden van dit: "gebruik water van maximaal 41°C", smelt die plastiek dan al...? 8o^^

Denk dat het eerder met dat pompje te maken heeft.

En ook. Je kan in de 24 dikkere flessen zetten maar dan gaan er maar 12 in..... Als het flessen zijn met een dikkere kop zoals champagneflessen, heb je een probleem met de 24 want die passen niet in de gaten maar weer wel in de 12.

Hier ook wat leesvoer.

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier:

• hoeveel gr/l sodakristallen doe je?

Ongeveer een tweetal soeplepels per 5l. Ik doe daar dan ook nog van die javel tabletten bij die je vaak in de Aldi kan kopen (eentje per 5l). Dit laat ik een nacht staan met de flessen erin en de dag erna gaat de borstel door elk flesje en spoel ik het na met water.

Tegenwoordig reinig ik al vaker kleine hoeveelheden flesjes per keer en dat doe ik in zo'n witte emmer van Brouwland. Daar gaat makkelijk een bak in.

Corona, mondmasker, dag baard ;(

• wimdm

Changed the title of the thread from “Fastwasher wassysteem voor 24 flessen” to “Fastwasher wassysteem voor 12 of 24 flessen”.
  • Mijn Fastwasher voor 12 flessen is vandaag toegekomen en hopelijk kan ik hem het komend weekend eens uittesten. Ik had hem wel iets groter verwacht dus zal ik misschien toch best eerst eens kijken voor wat kleinere kuipen dan moet ik niet zoveel water en reinigingsprodukt gebruiken.