Vacumeerapparaat

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Heb net dit vacumeerapparaat (of hoe noem je zo'n ding) besteld bij Lidl. Naar ik hoor zijn de bevindingen positief naargelang de prijs (€ 29,99). Aangezien de rollen folie bij Lidl niet in voorraad zijn, ff op zoek gegaan naar alternatieven. Uiteraard verkrijgbaar op Bol.com e.d., maar eerder aan de prijzige kant. Maar de aanhouder wint. Je kan ze ook voordeliger vinden bij onze Chinese vrienden, maar zoals men weet kan de levering ff duren. En toen kwam ik uit bij deze site. Nederlandse firma, voordelige prijs, ruim aanbod, en op een dag of 2-3 alles in huis (pas besteld, dus kan ik niet met zekerheid zeggen :)). Verzendkosten bedroegen € 6,00

Wou het jullie maar ff laten weten. Van zodra ik alles in huis heb zal ik hier ook mijn bevindingen plaatsen.

• de rollen folie bij Lidl lijken goedkoop, maar er zit daar maar 3m op een rol, terwijl bij de meeste andere merken 6m op een rol zit.

1 of 2 keer per jaar staan ze bij Lidl wel in 1+1 promo en dan is het moment om voorraad in te slaan.

Overigens zijn de folierollen van bvb foodsaver wel iets dikker, dus iets robuuster als je ze echt voor vacuumkoken wil gebruiken, maar ja daar betaal je dan ook voor.

• de rollen folie bij Lidl lijken goedkoop, maar er zit daar maar 3m op een rol, terwijl bij de meeste andere merken 6m op een rol zit.

1 of 2 keer per jaar staan ze bij Lidl wel in 1+1 promo en dan is het moment om voorraad in te slaan.

Overigens zijn de folierollen van bvb foodsaver wel iets dikker, dus iets robuuster als je ze echt voor vacuumkoken wil gebruiken, maar ja daar betaal je dan ook voor.

Heb in mijn speurtocht wel heel vaak gezien dat de meeste rollen NIET geschikt zijn voor verwarming boven de 50 graden. Dan bestel je best de zakken.

Ik kreeg nog geen uur na de bestelbevestiging al een mailtje dat mijn bestelling verzonden was... :huh:

Snelle jongens daar!

• Welke zakken heb je net gekocht D_Reamzzz ?

De deze.

Gisteren om 13:08 besteld (bevestigingsmail), om 13:49 mail dat de bestelling verzonden is. Nu net om 13:58 stond BPost hier voor de deur met het pakket. Op 9 minuten na geen 24h-service. Maar dat zal wel weer aan die mannen van BPost liggen. 8o

Alvast topservice! Als de rollen en zakken even goed zijn....

ter info... ik had het toestel 16 mei bij Lidl besteld, maar dat heb ik nog niet ontvangen... Hier zit ik nu met mijn rollen en mijn zakken. ^^^^^^^^

• Heb in mijn speurtocht wel heel vaak gezien dat de meeste rollen NIET geschikt zijn voor verwarming boven de 50 graden. Dan bestel je best de zakken.

Die van de Lidl zijn wel OK, zijn eigenlijk de deze: Hoyer Bij Lidle 4,99 bij Hoyer 8,99 ?(

Heb nog nooit voorgehad dat de zak zelf kapot ging, meestal gaat bij hogere temperaturen (80-85°) de lasnaad kapot.

Dus nu leg ik voor alles wat +70° gaat een dubbele lasnaad.

Zakken koop ik niet meer, waren meestal te groot en dus altijd redelijk wat snijverlies.

• ik had het toestel 16 mei bij Lidl besteld, maar dat heb ik nog niet ontvangen...

Bij de Lidl zijn ze inderdaad niet zo snel. Mijn PH meter is ook nog niet toegekomen. (ook 16 mei)

Ik heb wel al vele emails gehad (bevestiging voor bestelling, bestelling staat klaar, bestelling geregistreerd bij De Post, Bestelling onderweg,...) pffff veel te veel mails.

Vooral ze hebben mijn bestelling verdeeld over 3 pakketten dus ik krijg alle berichten dan nog eens x3 :@

• Bij de Lidl zijn ze inderdaad niet zo snel. Mijn PH meter is ook nog niet toegekomen. (ook 16 mei)

Ik heb wel al vele emails gehad (bevestiging voor bestelling, bestelling staat klaar, bestelling geregistreerd bij De Post, Bestelling onderweg,...) pffff veel te veel mails.

Vooral ze hebben mijn bestelling verdeeld over 3 pakketten dus ik krijg alle berichten dan nog eens x3 :@

Op hun website staat dan ook dat het pakket binnen 8 dagen bij jou is hé.8o

• vandaag mijn bestelling binnen gekregen. Meteen ff testen. Aangezien ik geen referentie heb, ben ik afgegaan op bvb gevacumeerd vlees van de slager (ik mag hopen dat ze daar professioneel materiaal gebruiken).

De doos open gedaan en daar zaten buiten het toestel ook nog adapters in voor het vacumeren van bewaardoosjes met een speciaal daarvoor voorzien ventiel. Ook een extra dichting en uiteraard een rol folie. Toevallig hadden we hier nog wat zelfgmaakte kippenvleugeltjes. Dat leek me de ideale test. Even de handleiding erbij om zeker niks fout te doen, na keer lezen besef je dat het eigenlijk allemaal rechtoe rechtaan is.
    Een stuk van de rol folie geknipt (zo recht mogelijk) en deze aan zijde gesealed. Ah ja, ander vallen de vleugels er los door. De zak aan de openingszijde omgeplooid (tip die ik haalde uit een youtube video) om zo zeker het te sealen oppervlak niet vuil te maken. Kippenvleugels erin, opening terug omgeplooid en op de correcte wijze in het toestel gelegd. Ff op het knopje duwen en je zag in no-time de lucht uit de zak verdwijnen. Op zich best luid, maar van een toestel van 30 euro kan ik niet verwachten dat het fluisterstil werkt. Nadat de machine gestopt was met vacumeren werd de rand automatisch dichtgelast en zat de job erop. Het pakketje leek exact op het pakketje dat ik bij de slager zou krijgen.

Afgaande op het resultaat kan ik tot nu toe enkel maar concluderen dat dit een goede investering is.

kleine tip nog. In de handleiding staat duidelijk vermeld dat je enkel rollen/zakken kan gebruiken die voorzien zijn van 1 ruwe kant. Dus volledig gladde folie gaat niet werken.

Ook is de meegeleverde rol fol geschikt voor temperaturen van -20 tot 115°C

• Ik heb een Solis Vac Prestige 575 apparaat, gekocht voor meerdere doelen, sous vide "koken", hop sealen en allerhande etenswaren mee te verpakken om meestal daarna in te vriezen, veel minder kans op vriesdode levensmiddelen zo na langer in de vriezer. Zeer tevreden over, hop wordt mooi plat gevacumeerd en een mooie brede lasnaad. Heb eens per ongeluk vlakke zakken zonder structuur gekocht, die kan je best nog gebruiken als je er een reepje van zo'n reliëf zakje tussen steekt op de rubberen dichtingsnaad van uw machine, vacumeren, sealen en dan nog een sealen, maar dan op de platte zone v/d zak, heb al ondervonden dat die soms los komt omdat 3 lagen plastiek wat veel kan zijn om blijvend te sluiten als je zeer lang gaat garen, bvb 24u op 74 graden voor bvb ribbetjes en ander spul zoals stoofvlees, tong, spek e.d.

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Een paar jaar terug eens een Allpax vacuüm machine gekocht, bevalt prima. De vrouw is er ook helemaal blij mee nu die eenmaal in huis is.

Maar ook niet geruisloos hoor, het pompje laat wel horen dat die bezig is.

Ik trek er ook de bottelgist zakjes mee dicht in een vacuüm zak na gebruik. Maar je kunt ook gewoon luchtdicht verpakken, ik denk dat de meeste wel een knop voor alleen sealen hebben.

• Ik trek er ook de bottelgist zakjes mee dicht in een vacuüm zak na gebruik.

Bottelgist die heb ik lage tijd vacuum getrokken maar sinds kort bewaar ik deze met success en grote tevredenheid in een tube waar bruistabletten ingezeten hebben.
    De dop van zo een tube bevat een aanzienlijke hoeveelheid desiccant (en soms zelfs ook nog een deel zuurstof scanvegers) In de meeste tubes gaat net een zakje van 22 gr F2 bottelgist in.
    Als je hier je bottelgist in zo een tube bewaart in de ijskast wordt die totaal niet vochtig en kan je die er makkelijk 2 jaar in bewaren zonder al te veel viabiliteits verlies .
    Voordeel is dat je telkens als je gaat bottelen niet je seal apparaat boven moet halen. Gewoon de tube even openen en de juiste hoeveelheid afwegen, alles netjes sluiten en terug in de ijskast. En "Done" ;)
    Als de tube met bottelgist leeg is werp ik deze wel mee weg daar de desiccant dan ook wel zijn beste tijd gehad heeft, en neem ik gewoon een nieuwe (gerecupereerde).
    Voor zij die geen vacuum seal apparaat hebben begin al maar bruistablet tubes te sparen. :party:

• Maakt het uit welke bruistabletten? Ik veronderstel dat je die tube wel eerst hebt gereinigd en gedesinfecteerd?

Liefst van bruistabletten die dienen voor een product voor humaan oraal gebruik, dan is de tube zeker "food grade" (vb. vitaminen bruistabletten. of paracetamol bruistabletten) en er moet zeker een dop met desiccant op zitten
    Ik zou nu geen tubes gebruiken van bruistabletten voor je vals gebit te reinigen <X (zijn die wel "food grade"?)
    En ja natuurlijk best eerst reinigen en desinfecteren vb droog poetsen met een doek en desinfecteren met alcohol 60 a 70% (iedereen heeft dat tegenwoordig toch in huis voor de handjes)
    Wel de dop met de desiccant droog houden! en zorgen dat het buisje echt goed droog is alvorens je dit terug sluit met de dop anders is de desiccant dadelijk verzadigd.
    Je kan de dop tijdens het laten drogen van de tube best inpakken in fresh folie zodat die geen water uit de omgevingslucht kan opnemen.