Hop plant herkennen

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik heb gisteren ontdekt dat er een hop plant in mijn tuin spontaan is beginnen groeien. Eigenlijk groeit deze in de afsluiting op de scheiding met de buren maar hij groeitt door via mijn fruitboom.

Weet er iemand of je gemakkelijk kan herkennen welke soort en of deze vrouwelijk is en eventueel bruikbaar als bierhop?

Anders als deze niet bruikbaar is ga ik deze verwijderen want hij overwoekert mijn perenboompje.

• Anders als deze niet bruikbaar is ga ik deze verwijderen want hij overwoekert mijn perenboompje.

Zou ik sowieso doen, die gaat die boom binnen het jaar volledig naar de knoppen helpen.

Hop herkennen kan je niet zo makkelijk, of het een mannetje/vrouwtje is ga je weten eenmaal er bellen (of niet) aan de plant hangen. En daarna is het nog onzeker welke soort het is. In principe kan je die herkennen op basis van de hopbel en het blad, maar ik zou me er niet aan wagen.

Wat je wel kan doen is er eens mee brouwen (als er hopbellen aan komen) en zien wat het geeft.

Corona, mondmasker, dag baard ;(

• Ik zal deze waarschijnlijk best wel weg doen daar de lokatie (fruitboom) niet ideaal is en ik er toch geen gebruik ga kunnen van maken. Ik heb wel gelezen dat zolang je de wortels niet verwijderd deze ieder jaar zal terugkomen.

Moet nu juist lukken dat de wortels bij de buren zitten. :( :pieker:

• Ik zal deze waarschijnlijk best wel weg doen daar de lokatie (fruitboom) niet ideaal is en ik er toch geen gebruik ga kunnen van maken. Ik heb wel gelezen dat zolang je de wortels niet verwijderd deze ieder jaar zal terugkomen.

Moet nu juist lukken dat de wortels bij de buren zitten. :( :pieker:

Buurman wortels laten verwijderen of muilpeer... Ik zie een nieuwe locatie voor VHM ! Gaat mooie titel leveren aan HLN .... "Burenruzie ontspruit in hobbybijeenkomst" :loveyou:

• Buurman wortels laten verwijderen of muilpeer... Ik zie een nieuwe locatie voor VHM ! Gaat mooie titel leveren aan HLN .... "Burenruzie ontspruit in hobbybijeenkomst" :loveyou:

Loser gelukkig bestaat er ook nog zo iets als het gewoon rustig vragen of ik deze wortels zelf mag verwijderen. Mijn buurvrouw is een aardige vrouw maar jammer genoeg kent ze niks van tuinieren. Maar als zelfs ik tot enkele weken terug nog niet door had dat daar een hop plant aan het groeien was laat staan dat zij dat wist. Dus jammer voor jou maar een burenruzie of een mooie titel in HLN zal er voorlopig niet bij zijn. Voor een locatie voor VHM vrees ik ook dat mijn tuintje van 100m² iets te klein zal zijn. Maar ik kijk er wel naar uit naar het VHM want dit jaar wil er graag bij zijn!