Vaste waarden Easybrew 50 vertalen naar Brouwplanner V7

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• De Easybrew als eenpanssysteem heeft vast waarden en ik zou graag weten of ik ze op de goede manier koppel aan de parameters van het Brouwplannersysteem v7:

Totale volume 53l kan ik niet helemaal plaatsen > beslagketel L29 (uitlezen)

vast verlies 2,0 l (ik gebruik ipv de bazooka filter een rvsknie cel: B4

Volume onder de korf tijdens maischen 8,1 l tel ik die bij het spoelwater op?

Volume in de korf 32,8 l (max overloopbuis 40,8cm) B28 (uitlezen)

%verkoken/uur; hoeveelheid liter verdampen kan ik opmeten maar ten opzichte van welk volume moet ik de waarde voor cel H5 dan berekenen?

Vergeet ik belangrijke cellen om vast te leggen, dan hoor ik het graag.

• Ik ken zelf de werking van Brouwplanner niet helemaal, het is een goed rekenblad maar heel onoverzichtelijk. Ik weet echter wel dat Ronnie het indertijd wat ruim nam met de hoeveelheid spoelwater, hij had daar een veiligheidsmarge ingebouwd.

Het loont ook eens de moeite om het rekenblad van forumlid Steinie te proberen, het is op Brouwplanner geïnspireerd maar in een wat overzichtelijkere format gezet. Je kan het gewoon downloaden vanaf het forum : Brouwplanner 2.0

Corona, mondmasker, dag baard ;(

• Volgens heeft HermDrix (herman) daar ook ooit nog eens een update versie van gemaakt.

Niet echt een update van gans het geheel hoor, enkel de macro toegevoegd om in forum-layout te kunnen kopiëren, Steinie heeft die Brouwplanner in een nieuw jasje gestopt. De brouwplanner die ik nu naast Brouwhulp gebruik is deze.

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."