Zoveelste Chouffe kloon

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• maar niet elke diastaticus zorgt er voor dat uw bier verder doorgist toch?
    zie link :pieker:

Genen die uit een gistcel migreren en daar suikers afbreken :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
    Sorry dat filmpje slaat echt op niets.
    Een gen is een stukjes genetische code van het DNA in de celkern of het RNA. Genen worden niet afgescheiden door gist om suikers te splitsen laat dat duidelijk zijn!!

Ja niet elke gist met het STA gen scheid glucoamylase af dat is waar. Het STA gen is een indicatie dat een gist een diastaticus is.
    De correcte info kan je hier terug vinden in begrijpbare taal

En om het helemaal moeilijk te maken het zinnetje in Bold

Saccharomyces cerevisiae has been used widely both as a model system for unraveling the biochemical, genetic, and molecular details of gene expression and the secretion process, and as a host for the production of heterologous proteins of biotechnological interest. The potential of starch as a renewable biological resource has stimulated research into amylolytic enzymes and the broadening of the substrate range of S. cerevisiae. The enzymatic hydrolysis of starch, consisting of linear (amylose) and branched glucose polymers (amylopectin), is catalyzed by α- and β-amylases, glucoamylases, and debranching enzymes, e.g., pullulanases. Starch utilization in the yeast S. cerevisiae var. diastaticus depends on the expression of the three unlinked genes, STAI (chr. IV), STA2 (chr. II), and STA3 (chr. XIV), each encoding one of the extracellular glycosylated glucoamylases isozymes GAI, GAII, or GAIII, respectively. The restriction endonuclease maps of STAI, STA2, and STA3 are identical. These genes are absent in S. cerevisiae, but a related gene, SGAI. encoding an intracellular, sponilation-specific glucoamylase (SGA). is present. SGAI is homologous to the middle and 3′ regions of the STA genes, but lacks a 5′ sequence that encodes the domain for secretion of the extracellular glucoamylases. The STA genes are positively regulated by the presence of three GAM genes. In addition to positive regulation, the STA genes are regulated negatively at three levels. Whereas strains of S. diastaticus are capable of expressing the STA genes, most strains of S. cerevisiae contain STA10, whose presence represses the expression of the STA genes in an undefined manner. The STA genes are also repressed in diploid cells, presumably by the MATa/MATα-encoded repressor. STA gene expression is reduced in liquid synthetic media, it is carbon catabolite repressed by glucose, and is inhibited in petite mutants.

• Gisteren nog eens een flesje geopend. Veel beter bier al geworden. Het zure dat ik de eerste keer proefde is weg. Het schuim, blijft nog steeds niet heel lang staan, maar is ook niet gelijk weg. Dus er is vooruitgang gelukkig. Nu 2 maanden in de de kelder en zien wat het wordt. Waarschijnlijk in de tussentijd nog wel eens proeven.

Vraagje wel, hoe kan je het beste een schuimkraag behouden? Ik had gelezen dat drooghoppen er niet goed voor is, maar dat heb ik bij deze niet toegepast.

• k had gelezen dat drooghoppen er niet goed voor is, maar dat heb ik bij deze niet toegepast.

Drooghoppen zorgt net voor een mooie schuimkraag. Althans bij mij toch.

Dat schuim is een moeilijk baasje. Ik denk dat je door een correcte pH aan te houden tijdens het brouwen, gecontroleerd te vergisten en voldoende hop te gebruiken al veel kan oplossen.