kraan monteren in een ketel

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Op foto is het moeilijk te zien of dit sterk genoeg is , maar hoop dat Rudy weet wat hij doet

Maar ik ging geopteerd hebben voor deze Rail en dit wiel er in

Ik heb deze vele malen gebruikt om schuifdeuren op te hangen , je hebt ze in alle maten en sterkten

Ik heb beiden, dus die rail en die takelwielen, daarmee til ik met gemak mijn 70-liter ketel met een elektrische takel, makkelijk mee te verrijden van de ene brander naar de andere, moet je echt geen moeite voor doen... :thumbs_up:

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Het is exact hetzelfde type dat Springerke aanduidde dat ik gebruikt heb.

Ik gebruik een rail voor een deur van 80kg voor een gewicht van max. 35kg.

De 13 pluggen zitten 100% in het beton van de voorgespannen betonplaten (niet in bezetwerk!) en heb ik nog eens extra verankert met epoxy.

Elke +-12 cm is een vijs aanwezig.

De rail of de wagen er aan zal dus zeker niet naar beneden komen met 30-35kg er aan.

Het katrol dat er nu aanhangt is normaal voorzien voor 180kg.

Het is en blijft natuurlijk synthetisch touw en dat geeft wel een 'zwakke' indruk.

Mogelijk vervang ik dit nog een type met staaldraad of door een spanband met ratel.

Alchemist tot in de kist, zolang het maar gist. Blond, goudgeel of bruin, maar liefst met wat schuim.

• Ik vind het wel een goed idee van Guidomarree om paracord te gebruiken.

Even Gegoogeld op paracord:

https://www.paracord.nl/ppm/ro…oloured-cord/ppm-touw-4mm (breeksterkte 290 kg).

https://www.noodzaken.nl/gear-…0-paracord-zandgroen.html

En nog vele andere linken....

Blijkbaar moet je ook letten op het type Paracord bij een aankoop:

Paracord 550 is Type 3.

550 geeft een breeksterkte aan van 550 lbs (+-250 kg)

Type 2 is Paracord 400 met een breeksterkte van +- 175kg.

Type 5 zou een breeksterkte hebben 1250 lbs of dus +- 550 kg

Alchemist tot in de kist, zolang het maar gist. Blond, goudgeel of bruin, maar liefst met wat schuim.

• Wat betreft de sterkte van het ophangsysteem met rail aan het plafond:

Ik heb de "truk van Walter" nagedaan, en ben er zelf gaan aanhangen (62kg) en het voldoet aan de sterkteproef.

Maar om niet off-topic te gaan: Terug naar monteren van "kraan in ketel".

Ik kan bevestigen dat het onderdeel via Aliexpress waardeloos is als huiddoorvoer.

(Zie links in vorige replieken met de rode dichtingsring in de afbeelding)

Ik deed een kleine montagetes en de bijgeleverde dichtingsring, draai je er gewoon vantussen de verbinding.

Een ketel met kokende wort daar kunnen we een lekkende huiddoorvoer missen als de pest.

Ik ga dus één van de aangeveven "goede doorvoeren" bestellen en toepassen (van RVS-paleis of gelijkwaardig...).

Iedereen bedankt voor de altijd goede raad!