voorstellen

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Hallo,

Ik ben Piet (bijnaam Pierke) en ik woon op een kleine boerderij in Dranouter.

Enkele jaren geleden hebben we een wijngaard aangeplant waar we vanaf dit najaar (en vooral volgend jaar) mee gaan experimenteren. Maar, omdat we (mijn vrienden en ik) ook zeer graag bier drinken, denken we er aan om ook onze eerste stappen te zetten in het bierbrouwer. Één iemand van de vrienden heeft reeds wat ervaring met brouwen met zeer beperkte middelen en een mooi resultaat.

Ik denk eraan om in ons ateljee te brouwen met de Easybrew of de Brewmonk en onze eerste stappen te zetten met gekende recepten.

Mijn voorkeur gaat alvast naar zure bieren en daar kijk ik alvast naar uit, maar daar zal nog waarschijnlijk veel tijd over gaan.

En nu veel inlezen...

• Welkom op het forum Pierke :thumbup:

Voor het maken van wijn is er op het forum ook een ruimte voorzien. Er zijn hier ook verschillende ervaren leden & geïnteresseerde beginners dus je mag daar zeker ook je ervaringen op dat gebied delen. Ik heb hier ook nog 1 wijnstok staan uit een ver verleden dat ik probeerde wijn te maken. Ik zou die eens moeten verzetten naar een betere, zonnigere plaats maar het komt er nooit van. Misschien ooit toch nog eens proberen om wijn te maken :)

Corona, mondmasker, dag baard ;(