beugelfles manometer adapter (3D print)

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Je krijgt alles aan elkaar met Tec7, maar of dat verstandig gaat zijn.

Zoals w@lter zegt, een goede contactlijm of secondelijm.

Met die lijmpistolen heb ik dan weer minder goede ervaringen, komt nogal vlug terug los

Vergisting VanneSmied - Bosberry
    VanneSmied - Framberry
    VanneSmied - Frambos
    Op fles VanneSmied - Tripel
    VanneSmied - Doppelbock
    VanneSmied - APA
    Planning /
  • Ik heb me verleden week bijna dood gepiekert bij een barst in een PVC buis die er ontstaan was bij het trekken van een 110 buis door een 400 kollektor buis met wanddikte van 8 mm , en na veel zoeken op internet met wat te dichten (want silicone producten werken niet goed op PVC buizen) ben ik op dit gekomen en het werkt perfect en naar het schijnt werkt het ook goed op andere materialen.

Is wel duur en natuurlijk moeilijk te verkrijgen hier in belgië

• Inderdaad niet alle lijm is gasdicht. Bij mijn laatste heb ik een beugel van een Hopus flesje gebruikt en daar dan simpel 2 gaten in geboord. Eén van 8 mm. langs boven net naast het gat voor de beugel en een 2de van 3 mm. langs de onderkant maar schuin richting het eerste gat. Daarna heb ik een manometer vastgelijmd in het bovenste gat, eerst met Pattex krachtlijm en daarna met een lijmpistool.

Met mijn mond kon ik er geen lucht doorblazen maar eenmaal onder druk op een flesjes bleek het toch niet voldoende drukbestendig.

Het idee kwam van dit duitse forum, maar het is mij niet duidelijk welke lijm hij heeft gebruikt.

Ich bohre in Bügelverschlußköpfe ein Loch, Gewinde reingeschnitten, ein kleines Loch zum Flascheninneren. Die Manometer werden mit einem Industriekleber der lebensmittelecht und bis 120°C hitzebeständig ist in den Kopf gedreht und sind dann dicht und fixiert.Gehen weg wie die warmen Semmeln.

Misschien toch de lijm die springerke heeft gebruikt?

• Ich bohre in Bügelverschlußköpfe ein Loch, Gewinde reingeschnitten, ein kleines Loch zum Flascheninneren. Die Manometer werden mit einem Industriekleber der lebensmittelecht und bis 120°C hitzebeständig ist in den Kopf gedreht

Hij zet er dus een draad op en schroeft de manometer dan vast. Maar ik ga zijn systeem ook eens proberen op een beugelfleske. Zo'n manometer tik ik nog wel ergens op de kop.

• De sensor wordt op een ADC ingang aangesloten, de sensor geeft een deelspanning tussen 1/10 van de voeding en 9/10 van de voeding. Eigenlijk zou een sensor die de helft van de druk uit kan lezen preciezer zijn, maar in de praktijk is dit meer dan genoeg dat je eigenlijk altijd in een laag meetgebied zit.

Hier een meetgrafiekje van een bier wat nu gemeten wordt:

• mbroek Ik had eigenlijk ondertussen dit en dit besteld bij Ali maar de levering door Corona zijn nu zeer traag geworden waardoor ik weinig progressie kan maken. Bij Banggood zal dit waarschijnlijk wel hetzelfde probleem zijn zeker?

Maar jou oplossing zie ik eventueel ook wel zitten omdat ik dit zou kunnen combineren met een Wemos D1 mini (wifi) net zoals met de brewbubbles. Alléén zijn de sensors die jij gebruikt toch nog redelijk duur niet? Misschien kan ik ze iets goedkopen vinden bij Ali.

• Het is een electronische sensor, uit te lezen met een arduino achtig bordje.

Dat is een cool gadget. Hoe verbindt het met het arduino bord, via bluetooth? Ik neem aan dat de kabel die uit het apparaat vertrekt voor de stroomtoevoer is?

Ik ga een dezer eens zo'n analoge manometer meebrengen van de brico en op een beugelflesje monteren. Dan kan ik voortaan ook de hergisting beter volgen.

• Nee, die zit aan de arduino. Maar ik gebruik een ESP32 hiervoor, die heeft 4 continue bruikbaren AD ingangen en heb daarop in totaal 3 ingangen gemaakt. Ik kan dus 3 flessen tegelijk meten. De ESP32 geeft de gegevens door via WiFi naar de huisserver. Dat kan net zo goed een Raspberry zijn.

Momenteel staan er twee flessen aangesloten van twee batches in de hergisting. Een is eigenlijk klaar maar ik wil wel eens zien wat er na de hergisting gebeurt.

Levering vanaf Banggood is ook heel wisselend, maar over het algemeen zijn deze sensoren lang onderweg.

Die autoventielen heb ik ook naar gekeken, maar ik vond zo snel niet hoe je die moet koppelen aan je eigen netwerk. Het zou mooi zijn als dan kan.

• Die autoventielen heb ik ook naar gekeken, maar ik vond zo snel niet hoe je die moet koppelen aan je eigen netwerk. Het zou mooi zijn als dan kan.

Het zou mogelijk zijn volgens nen duitser hij heeft het signaal kunnen hacken maar je moet je registreren (betalend) om de info te krijgen (ik vind de site niet meer direkt terug).

Maar voor mij zou het gewoon zijn om tot 4 flessen te kunnen volgen niet noodzakkelijk via een website maar ter plaatste.

Het zijn allemaal nog maar wat pogingen naar een ideale oplossing.

Jammer genoeg heb ik niet voldoende tijd om mij hier veel mee bezig te houden en is mijn priority voor dit redelijk laag. Omdat ik voorlopig iets zoals HermanH (Petflesje met analoge Manometer) gebruik en dat werkt ook prima. Maar je weet maar nooit dat ik toevallig iets tegen kom.

• Als ik uit bovenstaande moet kiezen dan ga ik wel voor Ali, de levering is daar zeker niet sneller maar als er iets niet geleverd wordt of defect is dan heb ik tot nu toe al atijd mijn geld terug gehad. Bij die andere jammer genoeg niet.

Wish ken ik niet, maar de Bangood aftersales is ook in orde. Bij Ali zitten soms verkopers (Ali is een overkoepel bedrijf) die niet vlot meewerken. Ieder heeft een andere ervaring met Chinese webshops.

• Het is meer de keuze die er is die ons naar die Chinese handels duwen. De keuze bij "lokale" webshops is heel beperkt naar verhouding. Verder bestellen velen ook in China. Kijk naar de refractometers die hier aangeboden worden. Je betaald hier dubbel, maar ze worden ook sneller geleverd en als er wat is kun je makkelijker aankloppen voor garantie.

Maar opletten wat je besteld is zeker nodig, er zit veel troep tussen.

• You wish...! 8o Je moet er eens op letten, juist na een bestelling dat je hebt geplaatst op die :-Bsites krijg je bvb aan de zijlijn steeds hetzelfde product dan dat je net besteld hebt aan een kleinere prijs. Daar zit een logaritme achter die u eigenlijk wil overhalen om nog een te bestellen of eventueel een poosje later nog een. Maar ja, ik bestel er ook zulle, alleen mega levertijden en/of douanekosten en af en toe eens niks, geld kwijt zonder goederen, heb het eens gehad met een Inkbird... :@

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Ik heb tot op heden totaal geen problemen gehad met Ali wat betreft garantie, terugbetalen en tijdig leveren.
    Bij Ali hangt de levertermijn gewoon af wat je wil betalen voor je verzending, Als je natuurlijk alles steeds gratis verzend wil hebben moet je geduld hebben.
    En als je wat zoekt op Ali vind je ondertussen al een stevig aanbod van de producten ook al terug in hun Europese magazijnen en zijn de gegarandeerde levertermijnen zelfs heel kort.

Daarentegen:
    Sommige hobby-brouwwinkels kunnen zelfs de levertermijnen van Ali niet halen.
    Je moet maar eens googelen leveringstermijn Easybrew, begin mei bestellen en dan wordt die eind november geleverd.

• Sommige hobby-brouwwinkels kunnen zelfs de levertermijnen van Ali niet halen.
    Je moet maar eens googelen leveringstermijn Easybrew, begin mei bestellen en dan wordt die eind november geleverd.

Het zoveel bewijs dat ze zelf afhankelijk zijn van de "gele woede", van waar zou de meeste "brol" komen... :/8o

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Je moet opletten wat waar je iets koopt want soms denk je ik koop iets in Nederland of zelfs België , en dan krijg je bericht dat het verzonden word rechtstreeks van de leverancier en dat is natuurlijk van onze Chineese vrienden en moet je weer weken wachten

Er zit hier ook 1nen in Lendelede die rechtstreeks verkoopt vanuit China , soms komen er ook containers toe die hij dan zelf verzend maar wel 3 of zelf 4 maal de prijs + verzendkosten

De laatste maand zelf 3x tegengekomen en ben nog altijd aan het wachten er lig zelft een stuk al van 5 mei in Luxenburg

• Je moet maar eens googelen leveringstermijn Easybrew, begin mei bestellen en dan wordt die eind november geleverd.

Daar haal je nu eens een winkel naar boven ^^, en al die mensen maar maandenlang met hun voeten laten rammelen. Bij hun concurrent werd het soortgelijke toestel ook niet meteen geleverd, maar daar waren ze wel correct met de communicatie over hun levertijden en stond het niet "op voorraad" om dan in de kleine lettertjes te moeten lezen dat het pas maanden later ging worden geleverd.

Je moet opletten wat waar je iets koopt want soms denk je ik koop iets in Nederland of zelfs België

Ik probeer altijd om dat na te kijken. Laatst een verhakselaar gekocht via het internet (en nog een dure ook). De winkel (Machineland.be) was een Belgisch bedrijf met de hoofdzetel in Ekeren en het toestel zelf is ook een Belgisch merk. Ik had het toestel op een maandag besteld en ging ervan uit dat dat pas een week of twee later ging worden geleverd (met de corona affaires). Maar tot mijn aangename verbazing stonden ze er twee dagen later mee voor mijn deur, correct geleverd en met een volle tank. En het schone van al was dat ik het toestel daar 200 euro goedkoper heb gekocht dan bij andere online/offline winkels. Volledige garantie & service inbegrepen.

Maar we zijn aan het afwijken van het originele onderwerp. Misschien moet ik deze discussie even afsplitsen naar het toogpraat onderwerp?