Gisteren beetje ipgeruimd en gewied in de tuin...van enige scheut van mijn hopplanten nog niks te zien..of is er iemand met mijn hopscheuten aan de haal ? Hoe is dat bij jullie ?
Staan jullie hopplanten al uit ?
Registreer je of meld je aan
Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum
-
-
-
De casacade staat hier al 10cm hoog, de perle laat zich ook nog niet zien.
-
Cascade en Fuggles +/-8cm
-
Brewers Gold +/- 10 cm
-
Bij mij staat de glacier al een meter hoog!
-
Fuggles en Cascade 30 en 20cm hoog.
-
Record 15cm en cascade 10cm
-
De Perle heeft vandaag zijn kopke ook laten zien, ik begon al te vrezen dat er geen leven meer inzat
.
De cascade staat al een 20 cm hoog.
-
Hier nu ook eerste paarsrode scheutjes, we zijn vertrokken..
-
Vandaag staan ze hier al zo.
De Cascade:
en de Perle:
Ik heb al gemerkt dat de cascade een echte hekel heeft om horizontaal richting het oosten te groeien. de perle staat in de halfschaduw en blijft daarom iets achter tov de cascade.
-
-
De Fuggles staat nu begin mei op 3 meter de Cascade op 2,5m.
-
Amai, hoogste bij mij is northern brewer en cascade met een metertje, perle en tettnager een zuinige 20 cm
-
walter
Moved the thread from forum Hop to forum Ingrediënten. -
Heeft er al iemand zijn hop geoogst? Hier voelt hij nog altijd nat aan dus ga nog even wachten met oogsten.
-
Nog niet, maar kraken al goed en al flink wat geel poeder..nog net dat tikkeltje droger worden
-
Hier beloofd het een mooie oogst te worden. Beide planten hangen gewoon overvol met mooi gevormde bellen. Oogsten is voor binnen een of 2 weken ze zijn nog te groen en zonder bruine bladpuntjes.
Ik ga weeral meer kunnen oogsten dan ik nodig heb.
-
Hier weeral niks dit jaar, ik denk dat ik ze op een andere plek in de tuin moet zetten met wat meer schaduw.
-
Ik ben bij mijn oude planten eens gaan kijken en ik denk dat ik wat Saphir en Merkur ga oogsten. Die Saphir heeft een aroma van mandarijntjes gekregen en dat ruikt wel lekker.
-
Nog effe wachten is nog niet droog 10/09/20.
-
Hier weeral niks dit jaar, ik denk dat ik ze op een andere plek in de tuin moet zetten met wat meer schaduw.
In volle zon doen hopplanten het heel goed. Ik denk eerder aan gebrek aan voeding bij de worterls.
Deze staat naast de compostbak, geen enkel jaar gebrek aan hopbellen.
-
Ik heb 2 weken geleden al geoogst. Bellen begonnen wat bruin uit te slaan en er zaten al veel gele puntjes in. ook lekker aroma.
-
Brewers Gold nu klaar om te plukken,17/09/20.
Had al iets vroeger geplukt om een kloon van West Vleteren te brouwen met de jonge hop die nu zijn hoofdgisting achter de rug heeft. Hoe bepalen jullie de Alpha percentage ?
-
Hoe bepalen jullie de Alpha percentage ?
check op de site van hoppecruyt wat zij als waarden vorige jaren hadden voor deze hopsoort. Zal dit jaar wel in dezelfde range zitten.
-
Denk dat het dit jaar niets zal worden.
De Fuggles ruikt echt naar look en dat wil ik niet in men bier.
In de cascade zit volgens mij een beestje dat alle toppen van de kegels aan het opeten is.
-
Lookbier, rookbier..