Themadegustatie Pils - vrijdag 13 maart 2020

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Zoals jullie misschien al op dit forum hebben gelezen, organiseert OBAD, de Diesterse bierproeversvereniging waar ik lid van ben, een themadegustatie rond pils.

http://obad.be/degustatie20200313.html

Speciaal hiervoor heb ik 2 versies van pils gebrouwen, in dit topic vind je meer hierover. De Brett-versie ga je op 13/3 niet kunnen proeven, de Brett is nog niet klaar met zijn werk ;(, maar wel 2 andere versies . Ik mag daarbij wat komen vertellen en er zijn nog 2 andere sprekers. Je kan die avond niet alleen komen luisteren natuurlijk, we proeven ook 8 'artisanale' pilsbieren.

Als je wil inschrijven, kan dat via het mailadres van OBAD dat je op hun website vindt. Doen! :thumbup:

• Nochtans heeft obad op facebook net gewoon de poster van het evenement gedeeld zonder iets te vermelden. Misschien heeft jullie pr-verantwoordelijke al aan de pils gezeten? 8o

Heb het eerder op de avond het berichtje van OBAD en van Koen "WEL" ontvangen via email, dus we gaan afwachten wanneer we het evenement opnieuw kunnen bezoeken. Had er echt mijn zinnen op gezet om Koen, Serge, of anderen nog eens "in den lijve" te kunnen ontmoeten, doch uitstel is geen afstel. Ik hou de biertjes die ik hen wou geven en/of laten proeven zeker opzij, die hebben geen last van het befaamde virus denk ik... :/:bier:

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• ha, en dus ondanks mijn verplichte huisarrest ( van de dokter, niet mijn vrouw ! ) van 1 week , heb ik nog niks gemist.. goed zo

Zal ik hier gisterenavond wel alleen mijn op keg gearboniseerde "Kölsch" zitten proeven, was een leuke uitstap geweest, doch door "Chinese" vrijwilligers is er iemand (of zijn meerdere brouwfanaten) in Europa een bierproeving mislopen.... ;( Had hem graag gedeeld met jullie te Diest, want ondanks mijn huiverige eigen houtje en beetje afschuw van laag alcoholische biertjes met weinig body heb ik beseft dat deze ook wel lekker kunnen zijn, allé, degene die "ambachtelijk" gebrouwen zijn toch. Maar uitstel is geen afstel, dus hopelijk later "herhaling" van het gebeuren.... Dus, Kölsch, of schol...! :thumbup::bier:

kolsch.jpg

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Zo op een keg zitten, is dat wel goed voor je aambeien, Herman? 🙊

Als je een gekegd biertje proeft en je blijft op de keg zitten voel je dat niet meer na een stuk of 10 denk ik, doch ik ben er niet blijven op zitten want anders kon ik geen nieuwe meer tappen... 8o^^

• Deze week ook mijn eerste Kolsch getest Herman, dat viel reuze mee. Het is toch altijd even afwachten wat zo'n "dun" bier doet. Met een week of twee is die helemaal lekker.

Ik vind het wel verwonderlijk dat hij na een week op keg zo clean en echt wel lekker is, ik heb onlangs een donkere op keg en op fles gedaan, de keg-versie was frisser en smakelijker dan de hergiste versie, dus ga ik me meer toeleggen op gecarboniseerde biertjes en onder tegendruk vullen. Mijn "ABT12" van een tijdje geleden was er ook zo een, de tapversie was een stuk lekkerder en frisser dan de gebottelde versie met bottelsuiker/gist. Kölsch gaat binnen een paar dagen op fles, zo heb ik mijn frigo en kegs vrij voor een saison die nu op 5° staat te lageren in de garage, het eerste biertje vergist in de FF die ik van Koen kreeg... :thumbup:
    Hieronder 2 kegs met de "Carbon-Kölsch", is nu wel al helderder dan op de foto bij het keggen... :angel:

kolsch_keg.jpg

• Ik heb net vernomen van OBAD dat deze activiteit van morgen niet zal doorgaan door de maatregelen tegen het corona-virus.....

Zou het nu echt aan de datum gelegen hebben....? :/:-/8o