Iemand een idee wat bier dit was.. soort rodenbach of vlaams oudbruin ??? Lijkt alleszins een tegenstelling : gueuze maar toch bruin
artois brune gueuze
Registreer je of meld je aan
Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum
-
-
Ik denk dat de meesten van ons er toen nog niet waren, of alleszins nog niet de leeftijd hadden bereikt om bier te drinken :).
En wie zegt er dat gueuze blond moet zijn? De BJCP is pas opgericht in 1985 (wat trouwens een geweldig jaar was
).
-
Een mengeling? Zoals Bourgogne des flandres, vlaams bruin en lambiek.
-
Eens rondsnuffelen in de archieven in Leuven wat er gedurende WOII werd gebrouwen?
-
Ik heb de vraag bij Inbev gesteld. Je weet maar nooit
-
Ik vrees gewoon tafelbier. 😞
-
Nochtans lekker, piedboeuf
-
Ja, voor kinderen en zwangere vrouwen 😜
-
Dat is ook al geleden van toen ik een kind was dat ik dat gedronken heb
. Mijn grootouders dronken dat iedere middag bij hun eten.
-
Wij dronken dat vroeger ook toen ik nog een klein manneke was , nu gebruiken we dit voor stoverij
-
Wij dronken dat vroeger ook toen ik nog een klein manneke was , nu gebruiken we dit voor stoverij
Wij vroeger ook maar de laatste tijd Rodenbach.
-
Wij gebruikten vroeger Rodenbach , maar ja dan hadden we ons bier van Rodenbach ook gratis
-
Inderdaad, zwangere vrouwen. Daar kwam de moedermelk goed mee op gang. Alleen moest ze dan stoppen want anders kwam er bij de baby iets anders heel goed op gang.
-
Wij dachten vroeger dat dat de naam was van de brouwer die bier en limonade aan huis bracht op vrijdagavond. We noemden die dan ook "Piet Boef" de biersteker
-
We noemden die dan ook "Piet Boef" de biersteker...
Ik noemde de facteur en de melkboer papa...
-
walter
Moved the thread from forum Spontane of gemengde gisting to forum Eigen recepten.