Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik heb bij het opruimen van mijn brouwkelder deze ufo (unidentified found object) gevonden, het lijkt wel een onderdeel van een filter.

Foto voor- en achterkant met een klein theelepeltje erbij.

Geen idee wat het is. Wie frist mijn geheugen op? 🥴

• Nee, is echt brouwmateriaal, ik denk van dik 20 jaar geleden. Je kan er een plastic darmpje op schuiven. Ik heb heel lang geleden een paar keer gewerkt met een plastic keg (toen was er nog niets anders) waaruit ik dan bier tapte. Misschien is dit een filtertje dat op de bodem van de keg lag, er zit namelijk een onderdeeltje van metaal in, dus het zinkt.

Straks even kijken of ik die keg nog heb.

• Zelfde terugslag klepje met filter en gewichtje zit toevallig ook in mijn sproeibussen met Starsan en detergenten en dient daar om ongeacht dat je de bus op zijn kop houd of niet steeds vloeistof te kunnen sproeien uit de bus

ik wou exact hetzelfde zeggen. Blijkbaar hebben we dan dezelfde sproeibussen... Ook van den Aveve? :):)

Nunc est bibendum.

• ik wou exact hetzelfde zeggen. Blijkbaar hebben we dan dezelfde sproeibussen... Ook van den Aveve? :):)

Nu valt mijn euro: ik heb inderdaad ooit zo'n sproeifles gekocht bij Aveve voor mijn Starsan. Het probleem was dat de Starsan de slang aan de binnenkant helemaal opvrat. Ik gebruik nu een fles van ruitenreiniger die ik gerecycleerd heb. Misschien moet ik deze UFO er eens in proberen te monteren. Thanks mannen.

• ik wou exact hetzelfde zeggen. Blijkbaar hebben we dan dezelfde sproeibussen... Ook van den Aveve? :):)

Ik heb het Birchmeier model dat je kan opdrukken de Super Star maar die is ook niet bestendig genoeg daarom heb ik het slangetje al vervagen door een zuurbestendig slangetje voor de Starsan. (te zien aan de RVS bindraad op de foto)
    Eigenlijk zou ik er eens nieuwe moeten kopen na een jaar of 2 sluiten ze niet goed meer af en druppen ze leeg als je ze op druk laat :@
    Ze hebben ondertussen de Clean-Matic P die tegen zuren en solventen kan en de Clean-Matic E die dan weer tegen basen kan voor het detergent dat ik gebruik.