wat is het verschil

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• De Brew Bucket is het oudere model van de Brew Monk.

De Brew Monk heeft de volgende vernieuwingen t.o.v. de Brew Bucket:

- telescopisch verstelbare moutpijp

- transparante circulatiepijp met litergradering

- gekantelde, digitale display

Is dat het prijsverschil waard? Dat moet je zelf maar uitmaken.

Ik heb de Brew Monk en ben er zeer tevreden van.

En nogmaals bedankt voor de uitnodiging! En echt super biertjes! Zelfs de IPA.

• Wel grappig hoe ze elke keer de onderste plaat van de moutpijp verkeerd afbeelden op de foto's bij brouwland (zullen wsl foto's van de fabrikant zijn, maar soit). Hoe ze op de foto's gemonteerd staat heb je veel meer kans dat je onderste plaat er door het gewicht van je mout uit valt. Als je de plaat omdraait duwt het gewicht van je mout op de 'plooien' (of hoe je het ook wil noemen), waardoor je plaat de neiging heeft uit te zetten en zo alleen maar vaster in je moutpijp komt te zitten.

dus de plaat niet zo --____|___--, maar zo __-----------__ monteren is de boodschap..

Nunc est bibendum.

• Niet te vergeten

- de verbeterde en verstevigde onderste filterplaat van de moutpijp.

- de moutpijp die je in 2 verschillende standen naar boven kan halen.;)

Wel grappig hoe ze elke keer de onderste plaat van de moutpijp verkeerd afbeelden op de foto's bij brouwland (zullen wsl foto's van de fabrikant zijn, maar soit). Hoe ze op de foto's gemonteerd staat heb je veel meer kans dat je onderste plaat er door het gewicht van je mout uit valt.

Toch niet. Deze staat juist afgebeeld en moet je ook zo plaatsen bij het laatste model. Men heeft namelijk bij het laatste model de onderste plaat verstevigd door er een paar verhogingen in te ponsen en de rand heeft men omgeplooid. Zodoende grijpt deze in de rand van de moutpijp en zit deze redelijk vast.

Kleine tekening ter verduidelijking.;)

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier:

• Toch niet. Deze staat juist afgebeeld en moet je ook zo plaatsen bij het laatste model. Men heeft namelijk bij het laatste model de onderste plaat verstevigd door er een paar verhogingen in te ponsen en de rand heeft men omgeplooid. Zodoende grijpt deze in de rand van de moutpijp en zit deze redelijk vast.

Kleine tekening ter verduidelijking.;)

I stand corrected... Dat wist ik niet van het nieuwe model. Ik ging er van uit dat deze hetzelfde was als het oude.
    Maar dan vind ik persoonlijk het oude systeem beter (tenzij ik iets over het hoofd zie). Bij het nieuwe komt al je gewicht op de omgeplooide rand te staan, terwijl bij de oude het gewicht op de verhoging drukte, waardoor deze de neiging had ui te zetten en zo alleen maar vaster in de moutpijp kwam te zitten, EN het gewicht netjes over de hele plaat verdeeld was. Anyway, als ge het juist gebruikt dan werkt het...

nieuw.jpg  oud.jpg

Nunc est bibendum.

• I stand corrected... Dat wist ik niet van het nieuwe model. Ik ging er van uit dat deze hetzelfde was als het oude.
    Maar dan vind ik persoonlijk het oude systeem beter (tenzij ik iets over het hoofd zie). Bij het nieuwe komt al je gewicht op de omgeplooide rand te staan, terwijl bij de oude het gewicht op de verhoging drukte, waardoor deze de neiging had ui te zetten en zo alleen maar vaster in de moutpijp kwam te zitten, EN het gewicht netjes over de hele plaat verdeeld was. Anyway, als ge het juist gebruikt dan werkt het...

nieuw.jpg  oud.jpg

Ik heb al eens tot 5,4 Kg mout gebruikt en heb geen probleem gehad met het nieuwe model.

• Bij het nieuwe model gaat deze plaat, door het aanbrengen van de geponste ringen in de plaat, zo goed als niet doorbuigen. In ieder geval zit deze stevig vast in de moutpijp.

Ik heb een BrewMonk van de eerste lading, dus nog het oude model zonder al deze verbetering. Ik gebruik de plaat zoals in de gebruiksaanwijzing. Nooit problemen gehad, maar als je wil roeren tijdens de maisch moet je dat natuurlijk voorzichtig en rustig doen.;)

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier: