Even voorstellen: Guido

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Hallo allemaal,

Mijn naam is Guido, ik ben een 26 jarige man woonachtig in Stabroek, te Noorden van Antwerpen. Momenteel woon ik nog bij mijn ouders, maar ben al wel opzoek naar een appartement. Dit zal dus wel wat invloed hebben op mijn brouwen 😧 . Ik werk zelf als automation ingenieur, dus misschien zal dit in de toekomst ook nog eens van pas komen 😁

Momenteel heb ik nog niks gebrouwen, maar heb ik al wel veel info op dit, en het Nederlandse, forum gevonden.

Zo heb ik nu een 2dehands Brewferm deluxe kit gekocht (weer wat extra geld dat naar bier kan gaan 😊 ) en zijn mijn eerste blikken, gist en hop besteld bij Brouwland.

Ik hoop dit als beginnende hobby te kunnen doen en rustig aan van blik over te stappen naar een volledig proces. Maar we zullen het stap per stap doen, zodat ik zeker het proces begrijp en correct kan werken.

Mijn eerste 2 bestelde creaties zijn niet het meest complexe, maar al wel iets uitgebreider dan enkel het blik. Vooral omdat ik overal had gelezen dat het gist bij het blik niet zo een lekkere smaak geeft.

Zo zal ik beginnen met een

* Brewferm bierkit Belgian Tripel

* Belgian Tripel M31

En als tweede al iets extra proberen (drooghoppen) (recept gevonden op Nederlands forum)

* Brewferm bierkit English IPA

* Safale US-05

* --Half beerkit enhancer muntons

* --Half Moutextract poeder Muntons donker 44-70 EBC

* drooghoppen met hopkorrels Goldings

Aangezien ik bij mijn 2e recept maar de helft van de enhancer en extract zal gebruiken ben ik aan het denken hier ook wat van te gebruiken bij mijn tripel.

En bij het drooghoppen zal de hoeveelheid, wanneer precies, hoelang het er in moet blijven en hoe ik ga bottelen zonder resten hop er in te krijgen, nog even uitzoeken worden.

Indien jullie tips (hierover of over iets anders) hebben, laat het dan zeker weten.

Ik kijk al uit naar de vele kennis die ik hier zal opdoen.