Probleem Brouwhulp

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Brouwhulp werkt plots niet meer. Het programma start niet meer op. Ik heb het van windows afgesmeten en opnieuw geïnstalleerd . En het werkt nog niet. Ik heb online gelezen dat dit meer voor komt. Heeft hier iemand ervaring mee en wat ik moet doen? Want ik vind dit toch een interessant programma en ook Nederlands.

• Juist geprobeerd en je had gelijk. De database in Mijn Documenten ook verwijderd en dan brouwhulp terug geïnstalleerd en het programma werkt weer.

Bedankt voor de tip.

• Ik kan niet werken met brouwhulp en vind het daarom maar niks

Ik heb ook lang gewacht om met Brouwhulp te beginnen omdat ik verknocht was aan Ronnie zijn Brouwplanner deels omdat dit het eerste programma was waarmee ik ben begonnen. Nu gebruik ik ze beiden door mekaar, ook omdat ik mij in Brouwplanner een "brouwtabel" heb gemaakt welke een mooie (pdf-)uitprint geeft. Om nu te stellen dat Brouwhulp maar niks is omdat je er niet mee kan werken, dat vind ik beetje kort door de bocht Walter, eens je er wat tips over krijgt (in mijn geval goed verder geholpen door onze Serge en nog steeds...) en een paar keer mee gespeeld te hebben vind ik het toch wel de moeite, ook ivm waterbehandeling zou ik niet zonder kunnen, dus ligt het niet aan het programma, maar aan de tijd en interesse die je er wil in stoppen, nu goed, ieder zijn visie, maar men mag niet vastroesten in oude waardes, zeker in een wereld waarin alles om de haverklap veranderd, zolang het maar in de goede zin is kan het alleen maar beter worden...

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Op een mac draait dat ding niet.

Op mijn oude pc heb ik er al uuuuuuren en uren mee zitten klooien, ik krijg er gewoon de kriebels van, brrrrrrrrrrr.

Ja, ik heb Brouwhulp op mijn Window$ laptop staan, zeer tevreden over, op mijn Mac staat Brewtarget, maar daar werk ik niet mee...

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Ik heb er net eens mee gespeeld.

Wat ik goed vind :

• Het is gratis
    • Het is Nederlandstalig
    • Het is nauwkeurig
    • Het is relatief simpel in gebruik, enkel voor het kopiëren van een recept naar de brouwsels moest ik even zoeken

Wat ik niet zo goed vind :

• Het formaat is een beetje oudbollig
    • Je moet het draaien op Windows of Linux en op vb. een tablet ben je er niks mee
    • Het is ook gebonden aan één toestel en alle databanken van ingrediënten moet je ook zelf volledig onderhouden
    • Geen gedeelde recepten met andere gebruikers
    • Niet altijd even stabiel in gebruik
    • Geen actieve support meer

Uiteindelijk is het een programma dat je de juiste waarden zal geven en dat is het belangrijkste. Ik vind het nog altijd héél knap van Adrie Otten dat hij dit in elkaar heeft gebokst en gratis ter beschikking heeft gesteld. Maar de minpunten die ik hierboven aanhaalde zijn voor mij de reden dat ik werk met Brewfather.