Bulldog Brewer te koop aan scherpe prijs

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik denk dat ze met die Beacon een batch hebben opgekocht bij een leverancier van een toestel dat gelijkaardig was als hun oude arsegan.

Wat ik niet snap is wat voor een clusterf%ck heel die zaak is en hoe weinig Brouwmarkt hier aan doet. Komen janken met een "de leverancier zijn fout" helpt alle gedupeerden geen stap verder. Eigenlijk zou Brouwmarkt de misgelopen bestellingen moeten annuleren en die mensen hun geld teruggeven. Dat zou hun wel geld kosten maar het zou het correcte zijn als je wat respect voor je klanten hebt.

Maar de centen zijn belangrijker en dus speelt Brouwmarkt lustig verder met de gedupeerden hun kl%ten voeten. Door steeds de levertijd met een paar weken op te schuiven slagen ze erin om iedereen kalm te houden. Te zot voor woorden :grumpycat:

• Wat ik niet begrijp is dat Brauwmarkt, 2 dezelfde brouwketels verkoopt onder een ander naam. "Brewster Beacon" en "Easybrew" of zie ik het verkeerd?:/

Heb je in de auto-industrie ook, kijk maar eens op nonkel Google naar "Toyota GT86 vs Subaru BRZ" of "Mazda 2 vs Ford Fiesta", twee dezelfde auto's gewoon met een ander stickertje erop, waarom doe ne mens zoiets, belachelijk eigenlijk hé... :rolleyes:

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Zijn Subaru en Toyota van dezelfde groep? Al is het hier wel te begrijpen, zal een stuk schelen bij de verplichte ADCAP testen en dergelijke.

Maar wat de brouwketels betreft : die worden inderdaad allemaal in dezelfde (paar) fabrieken gemaakt. En daardoor zullen de levertijden overal +/- dezelfde zijn tenzij de leverancier in kwestie betere afspraken heeft bij de fabrikant.

• Eerlijk gezegd snap ik niet dat jullie zoveel geduld hebben. Intussen is Brouwmarkt al wel een half jaar met jullie centen gaan lopen. Ik zou die verkoop gewoon annuleren.

Je zou al bijna gaan denken dat ze een Casch flow probleem hebben bij BM en dat hun levrancier niet wil leveren alvorens die centjes gezien heeft?
    (zij die het zelfde product besteld hebben bij een van de ander gekende brouwwinkels, die hebben in vele gevallen al veel vroeger hun bestelling thuis gekregen)
    :pieker:

• Je zou al bijna gaan denken dat ze een Casch flow probleem hebben bij BM en dat hun levrancier niet wil leveren alvorens die centjes gezien heeft?

Jammer dat ze niet beurs genoteerd zijn, anders konden we dat snel even checken :evil:

Maar het zit hem eerder in het business model denk ik, werken met een heel lage stock (zoek maar eens op hoeveel mensen er dingen bestellen die dan niet voorradig blijken te zijn) en mensen proberen te laten betalen vooraleer je het product zelf voorradig hebt. Is jammer genoeg meer en meer een standaard model bij internet bedrijven. Zij krijgen hun geld op voorhand en jij kan onnodig lang wachten op je product. Als je klaagt over de levertijd slaan ze je met de algemene voorwaarden rond de oren. Wat ze beloofd hebben bij je bestelling wordt dan mooi onder de mat geveegd. :cursing:

• Met een ERP systeem op zich is er geen probleem. Het probleem ligt hem bij de mensen die het systeem gebruiken. In mijn dagelijks leven hou ik me bezig met de ondersteuning van verschillende financiële rapporteringssystemen die ook worden gebruikt doorheen verschillende departementen (we zijn hier met z'n 11,000). Als er iets fout gaat is het makkelijk om het op het systeem te steken maar als je gaat spitten komt het toch steeds uit op een foute manier van werken.

Ik hoop alleszins dat er snel een oplossing komt voor alle gedupeerden en indien dit niet het geval is zou ik hen aanraden om met deze zaak een stap verder te gaan. Er bestaat in zowel België als Nederland een goede consumentenbond (hier in België is dat Testaankoop).

Voor de Belgen onder ons (maar ik ben zeker dat dit ook in Nederland bestaat) kan ik alleen aanraden om eens naar deze site te gaan : https://economie.fgov.be/nl/th…ten-afdwingen/uw-aankopen en meer bepaald naar deze subsite : https://economie.fgov.be/nl/th…-de/overschrijding-van-de .