Speidel Temp Sensor Calibration

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Heb nogal wat last gehad met mijn Braumeister, deze wou niet meer correct de temperatuur weergeven.
    Bij Speidel zelf konden ze weinig tot niks voor me betekenen. (Lees: garantie voorbij is dokken)
    Dan maar zelf op zoektocht gegaan...
    Dus deel ik graag deze info moest er iemand in de toekomst ook problemen hebben en alles uitgesloten hebben.

Eerst heb ik zelf in de opties zitten prutsen leverde niks deftig op, een nieuwe sonde gekocht zelfde resultaat. Updaten nope...
    Dan heb ik met een maat alles open gelegd en doorgelezen om te kijken waar we een slecht contact/defect hadden.
    Ook niks wijzer uit. Dan maar besloten om ons aan zelf calibratie te wagen want anders was het een stap richting nieuwe module.
    En ja hoor uitgevogeld hoe we dit moesten doen! Blijkt een fluitje van een cent & we kunnen weer brouwen!

1. click "settings"
    2. druk 4 maal "down"
    3. druk 3 maal "up"

4. druk 1 maal "down"

5. druk 1 maal "up"

6. druk "Calibration"
    7. Zet je sensor in een ijsbad van 0°C = 'Set R1' tot de absolute-waarde stabiel blijft en druk "Select"
    8. Zet je sensor in kokend water maw 100°C = 'Set R2' tot de absolute-waarde stabiel blijft en druk "Select"
    9. Nu komt er op het scherm 'Calibration OK' & heb ik mijn software nog eens up to date gebracht.
    10. Brouwen naar hartenlust :bier:

• Eerst heb ik zelf in de opties zitten prutsen leverde niks deftig op, een nieuwe sonde gekocht zelfde resultaat. Updaten nope...
    Dan heb ik met een maat alles open gelegd en doorgelezen om te kijken waar we een slecht contact/defect hadden.
    Ook niks wijzer uit. Dan maar besloten om ons aan zelf calibratie te wagen want anders was het een stap richting nieuwe module.
    En ja hoor uitgevogeld hoe we dit moesten doen! Blijkt een fluitje van een cent & we kunnen weer brouwen!

Miljaar, al die moeite, 't zou nie mogen bestaan, ik had weeral ne nieuwe gekocht hé als ik geld had, ma je ziet, soms ben je beter af zonder geld dan 'moet' je 't wel zelf 'uitvogelen' om het met Herman's term te zeggen. (ik zeg nu niet da je geen geld hebt hé loser)

• .......'uitvogelen' om het met Herman's term te zeggen.

Da's geen leuke om er thuis tegen madam over te beginnen: schat, ik ga het eens uitvogelen (iets iets uit- of onderzoeken) zou nog iets of wa zijn, maar als ik zou zeggen, schat, ik ga eens uit vogelen, dus ook iets onderzoeken maar dan op een ander, zou ik misschien wel eens moeten proberen...? Misschien snapt ze dat je uzelf soms voor de wetenschap moet opofferen...? :/^^

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Da's geen leuke om er thuis tegen madam over te beginnen: schat, ik ga het eens uitvogelen (iets iets uit- of onderzoeken) zou nog iets of wa zijn, maar als ik zou zeggen, schat, ik ga eens uit vogelen, dus ook iets onderzoeken maar dan op een ander, zou ik misschien wel eens moeten proberen...? Misschien snapt ze dat je uzelf soms voor de wetenschap moet opofferen...? :/^^

wishfull thinking Herm, dream on. ?

• wishfull thinking Herm, dream on. ?

Ja, 'k weet het maat, ne lelijke vent gelijk oftekik moet nergens meer aanbellen hé, maar ja, ik ga het thuis wel uitvogelen dan, ook al is ze niet van de knapste meer... ^^:cool: (ze moest het eens horen/lezen, ik zou het wel mogen uitvogelen... 8o:cool::D)

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Miljaar, al die moeite, 't zou nie mogen bestaan, ik had weeral ne nieuwe gekocht hé als ik geld had, ma je ziet, soms ben je beter af zonder geld dan 'moet' je 't wel zelf 'uitvogelen' om het met Herman's term te zeggen. (ik zeg nu niet da je geen geld hebt hé loser)

ik vogel het graag uit om het op zijn Herman's te zeggen ?

En mijn slagzin is nog steeds; "op het einde van mijn geld heb ik een beetje maand over" ?

• Knap gedaan Enzo, als ik ooit es mijn Beacon binnenkrijg, gaan we es samen een rodenbachske naast elkaar brouwen en vergelijken... :-)

En elders vogelen, da's voor na de feestdagen. K ga eerst m'n kaas opmaken voor ik nieuwe begin te sparen ^^.

Of zoals ik onlangs op een caféraam zag: 'zonder tonic heeft het leven geen gin'.