Die is uit 1 stuk gespoten, een fermzilla heeft lassen. Je ziet het haast niet maar als je kijkt naar foto's waarbij het wel mis is gegaan dan zijn ze meestal stuk op de lasnaden.
Dus ja ik heb een rustiger gevoel bij een colafles in de zon dan bij een fermzilla.
Je weet dat die petling die ze voor de iSpindels gebruiken voor cola flessen gebruiken om cola en andere flessen te blazen? Dat model is dan voor 5 liter flessen zoals die van Montille. Die voor een colafles is wat kleiner. Uit 1 stuk dus zijn die flessen.
Hier moet ik toch even op reageren.
De naden die je ziet op de Fermzilla zijn geen lasnaden maar spuit-of malnaden. De fermzilla evenals de Fermentasaurus, snubnose en al die andere petflessen worden hetzelfde gemaakt als eender welke PETfles. Dus, om het kort te houden, gaat men eerst een pre-form maken die men daarna gaat opwarmen en opblazen in een mal. Het zijn die lijnen van de mal die je ziet, die je trouwens ook zal terugvinden in elke petfles, ook die van frisdrank. Deze naden zijn dus eigenlijk dikker en nog sterker dan de eigenlijke fles. Als ze dan al stuk gaan dan gaat de fles stuk langs de naad wat dan de indruk wekt dat de naad is gelost.
Ik heb ergens gelezen, maar ik vindt het nu natuurlijk niet meer terug, dat deze getest zijn op 7Bar.
Aandachtspunten zijn er zeker qua gebruik en temperaturen die je mag gebruiken. En ook staat er een gebruiksdatum op de petfles. Deze is maar enkele jaren, als je onder druk gaat vergisten. Als je dit goed doet dan ga je lang geniet hebben van je PETje
Heb je ooit zo´n 2 literfles zien ontploffen?
Euhm, bij mijn weten niet.