Magnum als aromahop

There are 6 replies in this Thread. The last Post () by Breugel.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Magnum is een klassieke bitterhop, maar zou je hem ook kunnen gebruiken als aromahop, bv. in de whirlpool/hopstand? Heeft iemand dit ooit geprobeerd en met welk resultaat? Welke aroma's kan je verwachten?

• Nog nooit gedaan maar dit stond in mijn boekske :-)

United States Magnum:
    Bred at the Hop Research Center in Hüll in 1980 and released in 1993, Magnum is a German variety

(also grown in the US) and daughter of Galena. It is a high alpha cultivar and is often used as the

base bittering variety. Magnum does not display any distinct aroma characteristics, however, subtle

spice and fruit characteristics have been noted by some brewers.

Aroma: SUBTLE SPICE & FRUIT

CLEAN BITTERING

Germany Magnum:

Bred at the Hop Research Center in Hüll in 1980 and released in 1993, Magnum is a

daughter of Galena. It is a high alpha variety with some spice and fruit characteristics.
    Aroma: APPLE • PEPPER

• Interessant, ik heb hier nog een hele hoop Merkur, dat een variant is op Magnum.

Ik heb het al eens gebruikt in een licht blond bier als enige hop, enkel als bitterhop, en ik moet wel zeggen dat het inderdaad wel wat meer smaak en aroma heeft dan je op het eerste gezicht zou verwachten.

In overeenstemming met Brülosophy zou ik inderdaad denken dat het niet genoeg zou werken in een pale ale. Gezien mijn ervaring met dit ene brouwsel zou ik wel denken dat het goed werkt met Belgische blonde bieren (alle sterktes) en saisons.

Buy a man a beer, and he wastes an hour. Teach a man to brew, and he wastes a lifetime.