Mezelf even voorstellen...

There are 12 replies in this Thread. The last Post () by PETERVW.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Goeie avond allemaal,

Zoals bij elk forum wel gewenst is wil ik me ook hier even voorstellen.

Mijn naam is Jeroen en ben woonachtig te Lokeren, ben vader van 2 zoontjes en 34j. (jong).

Vorige week hadden ik met mijn gezin een weekje herfstverlof en hebben wij een uitstapje naar Bokrijk gemaakt.

Daar zijn we binnengestapt in 'de brouwerij'. De persoon die daar uitleg gaf heeft dit zo sappig gedaan dat ik gelijk zin kreeg om zelf eens een eigen brouwsel te maken. Daar dit uiteraard niet vanzelfsprekend is wens ik me hier dan ook in te verdiepen d.m.v. dit forum.

Ik zal daardoor waarschijnlijk de eerste tijd niet zeer erg actief reageren maar wel actief op zoek gaan naar de nodige informatie.

Hopelijk kunnen/willen jullie me allen een beetje wegwijs maken in deze totaal nieuwe wereld voor me.

Alvast bedankt!

Jeroen

• Hallo Jeroen,

Welkom op het forum :thumbup:. Stel gerust al de vragen die in je opkomen. Je zal hier meer dan voldoende mensen vinden met de nodige kennis van zaken, die je met plezier verder helpen.

Op dit forum hebben we ook een ledenkaart, waar je jezelf op kan zetten en waar je kan zien welke leden er in de omgeving wonen. Dat kan handig zijn om eens een brouwsessie mee te maken. Al doende leert men veel meer dan enkel de tips te lezen.

Veel plezier hier op het forum en vooral veel plezier met de start van het brouwen ;)

• Welkom op het forum, Jeroen. :thumbup: Zet u erbij, drink iets en vraag maar raak :)

Brouwen is een heel mooie (verslavende) hobby. Niks zo leuk als je eerste eigen gebrouwen bier te kunnen proeven. Je kan heel simpel beginnen, met blikken, en rustig aan uitbouwen tot een mooie installatie om heel lekker bier mee te brouwen.

• Geweldig deze reacties :).

Bedankt daarvoor!

Wat ik niet direct kan terugvinden is welke materialen je nodig hebt om je eerste bier te brouwen..

W@lter refereert naar blikken, kan je hier een beetje meer uitleg over geven a.u.b.?

Loser , Evergem is niet zo ver van Lokeren. Het zou fijn zijn mocht ik eens een sessie mogen meemaken :danku:,

• W@lter refereert naar blikken, kan je hier een beetje meer uitleg over geven a.u.b.?

Via deze link zie je het aanbod van Brouwland : https://www.brouwland.com/nl/o…kketten/brewferm-bierkits

Dit zijn kant en klare blikken, je doet daar water en eventueel suiker bij en dat kan je dan vergisten. Het resultaat mag er wel zijn als je een andere gist kiest als deze die bij het blik zit. Een beknopte handleiding hiervan door brouwland vind je hier. Brouwland heeft er zelfs een leuk filmpje van gemaakt .

Het leuke eraan is dat je eigenlijk quasi geen materiaal nodig hebt maar toch al leuke dingen kan brouwen. En je leert al meteen twee van de allerbelangrijkste dingen uit het brouwproces : proper werken (alles goed ontsmetten dat in aanraking komt met het bier) en het bier vergisten.

Koop u hierbij de volgende dingen :

En je kan beginnen met je eerste bier te brouwen. Tegelijkertijd kan je rustig je kennis vergroten en aan het grote werk (moutbrouwen) beginnen als je eenmaal klaar ervoor bent.

En niet vergeten : er bestaan hier geen domme vragen :thumbup:

• Nog iets over dat ontsmetten : je kan in het begin heel makkelijk en goed werken met gewoon bleekwater (ongeparfumeerd) en huishoudsoda werken om alles goed te reinigen en ontsmetten. Werkt gewoon heel goed en is spotgoedkoop. Ik gebruik dat al jaren voor het reinigen van mijn flesjes en heb daarmee nog nooit miserie gehad. Wel een ding : bleekwater moet je altijd heel goed naspoelen. Je wil dat spul niet in je bier.