Lyle' Black Treacle

There are 10 replies in this Thread. The last Post () by w@lter.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Heeft er iemand al eens Lyle's Black Treacle gebruikt in een bier? Zo ja, wat waren de ervaringen? Ik zou dit eens willen gebruiken om een wat caramellige toets te krijgen in een bier maar ik heb er geen enkele ervaring mee. Ik weet dat het in de UK wel meer wordt gebruikt maar daar stopt mijn kennis van het product.

• Ik heb Meridian Blackstrap Molasses gebruikt in een WVl/StB 12 kloon. Het lijkt er op dat je het moet gebruiken in de grootte tussen 5g/l en 6g/l gefermenteerd bier. Minder en je gaat het niet meer smaken, meer en het zou overweldigend kunnen worden. Laten we zeggen dat ik geluk had met de hoeveelheid die ik had ingeschat.

Black Treacle is blijkbaar iets minder sterk dan blackstrap melasse.

Ik zou denken dat beide soorten gebruikt kunnen worden in donkere stijlen met veel tegengewicht van karamel en roostmouten.

Buy a man a beer, and he wastes an hour. Teach a man to brew, and he wastes a lifetime.

• Nooit van gehoord Walter, wel interessant, 't zal vooral van de dosering afhangen denk ik, 't overheerst msschn makkelijk, Piet neem aub een andere avatar, halloween is gepasseerd. :P

• Hm, Black Treacle/Blackstrap Molasses smaakt niet naar caramel, maar eerder naar drop.

Het verschil kun je proeven in Van Gilse pannenkoeksiropen. Er is Schenkstroop originaal, die smaakt naar zwarte stroop/melasse. Er is ook een caramel variant, die heel anders smaakt.

Buy a man a beer, and he wastes an hour. Teach a man to brew, and he wastes a lifetime.