There are 8 replies in this Thread. The last Post () by HermanH.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Vandaag een brouwdag gehad van een bruin biertje die ik nu voor de 2de keer gebrouwen heb

Enige verschil is suiker doe ik bij tijdens gisting , gewoon omdat ik vergeten heb bij te doen .

Alles is zeer goed verlopen , misschien te goed want voorspelling eind SG 1.079 en heb nu 1.078 en de suiker moet nog bij

1x candi syrup D-180 & 1x D-45

Heb wel maar ongeveer 19 liter in plaats van de beoogde 21 liter, zou ik water bij doen of wachten tot ik de suiker bij doe ?

uit een goede kraan stroomt geen water

• Weet er iemand hoeveel suiker er in zo een pak D-180 / 45 zit , staat dat ergens opgeschreven ? , gewoon om te weten hoeveel SG punten ik verhoog bij toevoegen

in brouwplanner staat er bij mij 99% opbrengst

wil dit zeggen dat het voor 99% uit suiker bestaat ?

• Daar juist gelezen in een citaat van brouwer waldonk in FORUM KLOONBIER : WESTMALLE TRIPEL

De kandijsuiker wordt aangeleverd in tankwagens als siroop met 70% suiker en 30% water. Voor de dubbel is die gekleurd met donkere caramel.

Deze suikerraffinaderij is trouwens te bezoeken vandaag te Oostkamp in open bedrijvendag

• Weet er iemand hoeveel suiker er in zo een pak D-180 / 45 zit , staat dat ergens opgeschreven ? , gewoon om te weten hoeveel SG punten ik verhoog bij toevoegen

in brouwplanner staat er bij mij 99% opbrengst

wil dit zeggen dat het voor 99% uit suiker bestaat ?

D-180 is our premium extra dark Belgian style Candi Syrup. It has the unmistakable flavors of fresh ground coffee, dark stone fruit, and toasted bread. D-180 is the basis for the perfect cloning of Westvleteren 12, Rochefort 10, and many other dark Belgian Ales. When you consider brewing specialty ales like these, consider the more authentic end result, superior flavor, darker color, and exceptional results of D-180.

Contents: Beet sugar, Date sugar, water.
    Specifications: SRM - 180, PPG - 1.032
    Retail Availability: 1lb pouches.
    Commercial Quantities: Yes

Bron: Candisyrup

• In zo'n zakje D-180 zit 360 gram suiker... Ik heb het ook zo aangepast in mijn Brouwplanner en Brouwhulp.

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."