Heeft er iemand ervaring met Lemon Drop of Southern Passion hop?

There are 13 replies in this Thread. The last Post () by WBR.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Vandaag eens langsgeweest bij Brouwland en de hopkast opengetrokken. Ik ben naar huis gegaan met Amarillo, Lemon Drop en Southern Passion hop. Vooral deze twee laatste heb ik nog nooit gebruikt, dus mocht er al eens iemand mee gebrouwen hebben, hoor ik graag jullie ervaringen.

• De volgende blonde op de planning gaat Lemon Drop en Huell Melon in. Beide heb ik nog niet eerder gebruikt maar wel kort geleden ingekocht. Tegen de tijd dat ik die goed kan proeven heb jij die vast ook al wel gebruikt. Mendel (ook hier op het forum) was er wel blij mee.

Ook nog Northdown en Mosaic in huis gehaald.

• Waren ze wakker bij Brouwland of waren ze aan het slapen ?

Is zondag 14 dagen dat ik silicone doppen heb besteld en nog altijd niets van gehoord

Een belletje doet wonderen

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier:

• zelf nog niet met lemon drop gebrouwd. Wil het wel eens proberen. Zal zeker de ontwikkeling in de gaten houden w@lter

Naar het schijnt een sterk citrusaroma maar een minder ideale bitterhop die evengoed vervangen kan worden door een andere hop die een complementaire smaak kan geven (blijkbaar liever geen Citra vwge te overheersend) omdat deze op zn eentje wat eenzijdig kan zijn. Goed voor Hopstands als er mensen daarvoor zijn.

• die lemondrop heb ik gebruikt om een witbier te whirlpoolhoppen. Zeer sterk citroen aroma zoals van die gele citroensnoepjes. Niet teveel van gebruiken staat in mijn notities...

Southern Passion hen ik onlangs gebruikt als whirlpool en dryhop in een NEIPA. Veel pompelmoes en wat tropisch fruit, allemaal best subtiel van geur/smaak.

• Ik heb die Southern in m'n Rye voor de braai gebruikt. Ik had veel meer fruitigheid verwacht, maar is eerder subtiel kruidig.

Rye voor de braai.

Je kan het inderdaad niet vergelijken met de fruitbommen zoals mosaic/amarillo/... ik heb 100g gebruikt op 30 liter en was toch duidelijk merkbaar. Nu na 4 weken op vat is het aroma wel wat aan het minderen, terwijl dat bij amarillo/mosaic toch zeker 8 weken OK blijft.