SS Brewtech & brouwland

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Wanneer krijgen wij eens een brouwland in Nederland? In de randstad bij voorkeur?

Brouwmaatje, een van zijn leveranciers is Brouwland. Als die het niet heeft, het artikelnummer van Brouwland doorgeven en binnen een paar dagen is het in Boesingheliede. (2 minuten vanaf Rottepolderplein A9).

• Ja, ik maak telkens een briefje wat ik nodig heb maar ga toch altijd met iets meer buiten. 8o

Vorige week ook naar brouwland afgezakt na een weekje Liiiimbuuurg met de mobi... Beetje gist (MJ en vloeibaar), paar mouten, fosforzuur, 111 Euro zonder de bestelling van een brouwmaat, 2 dagen erna naar BMS, laatste grote fles Starsan meegenomen daar, wat gistvoeding, beluchtingssetje, hop, 87 Euro, dus op een paar dagen rond de 200 Euro kwijt, en je ziet bijna niet wat een mens in zijn mandje had, maar ja, 't is voor het goede doel hé.... 8o:S

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Brouwland is voor mij een dik half uur, maar toch bestel ik online. Ik plan wel autistisch vooraf zodat ik maar een drietal keer per jaar moet bestellen.?

Hier ook. Half uurtje rijden maar ik kuier daar eens graag rond. Zoals de vrouwen doen ‘SHOPPEN’ ?

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier:

• Hier ook. Half uurtje rijden maar ik kuier daar eens graag rond. Zoals de vrouwen doen ‘SHOPPEN’ ?

Heb ik vorige week ook gedaan, en daarna nog eens een babbeltje gaan doen bij onze Serge, dus was het helemaal af...! :thumbup:

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• misschien eens een bus inleggen naar brouwland en daarna mini-VHM bij Serge thuis ^^

Was op uitnodiging, hij wist dat ik zou gaan en vroeg of ik eens binnen kwam vallen, dus ik ben niet onbeleefd geweest hé... 8o:angel:

• De kans daar op is miniem daar de prijzen voornamelijk door de producent zelf worden vastgelegd, (Anders ontstaan er neven circuits van import)

Zoals helaas voorspeld...

CCT 53liter bij braumarkt = 469€

CCT 53liter bij brouwland = 589€

CCT 64liter bij braumarkt = 559€

CCT 64liter bij brouwland = 699€

De prijs voor de goede dienst naverkoop bij brouwland is dus 25% bovenop de oude braumarkt prijzen.

Ben blij dat ik er nog op tijd eentje bij braumarkt gekocht heb aan 20% korting :-)

• Belachelijk hoge prijzen. Wetende dat bouwmarkt op het einde van vorig jaar hun prijzen ook al 15% waren gestegen voor deze producten. Zogezegd gaven ze 15% korting met de solden maar een week eerder waren ze zoveel duurder geworden.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

• Braumarkt > brouwland even goede service en kwaliteit maar veel goedkoper. Brouwland profiteert beetje van hun machtspositie imo.

• Ik spreek enkel uit eigen ervaring. Kan me niet inbeelden dat er ook niemand slechte ervaringen heeft met brouwland.

• Ik spreek enkel uit eigen ervaring. Kan me niet inbeelden dat er ook niemand slechte ervaringen heeft met brouwland.

Als je ergens 52 pagina's aan reacties kan vinden over Brouwland laat het me weten!!
    Maar doe gewoon de proef op de som:
    - Koop elk jaar een pakje van de zelfde hop van het zelfde oogstjaar bij zowel BL als BM, en bereken hoeveel je nu werkelijk betaalt per % alfazuur. (ik spreek uit ervaring in deze!!)
    - Noteer dan bij elke bestelling met verschillende producten hoelang ze er overdoet zonder dat je zelf 10x moet bellen alvorens ze geleverd is.
    - Dien eens een klacht in over iets vb een PH meter waarbij er bij de levering de ingebouwde temperatuur meting niet werkt of de electrode beschadigd is.

Gelijkaardige dingen zoals bovenstaande voorbeelden zijn als 100 x de revue gepasseerd op vele fora en telkens is de uitkomst het zelfde.

Goedkoop is niet steeds werkelijk goedkoop, Correcte service is meer dan een score op trust pilot.;)

Goedkoop is niet steeds werkelijk goedkoop, Correcte service is meer dan een score op trust pilot.;)

het is zeker niet mijn bedoeling om slecht te spreken over brouwland of braumarkt, maar ik ben blij dat er wat concurrentie is tussen die twee zodat iedereen zelf de keuze kan maken waar hij zijn gerief koopt. En voor de ene is service belangrijker dan prijs, terwijl voor de andere het net omgekeerd is, goed wetende dat het al eens kan foutlopen.

Leve de vrije markt! :)

• Leve de vrije markt! :)

Verschil tussen Nederland en België. In Nederland mag je altijd iets met verlies verkopen en in België enkel in bepaalde gevallen.

Zo ‘vrij’ is de markt ondertussen in Europa. :(

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier:

• :focus:

On topic....
    Jammer dat er maar één verdeler is van SS Brewtech en dat de prijzen nu "opeens" zoveel stijgen. :pieker:
    Gelukkig ben ik overcompleet! (op dit moment...) :vic:

Ik heb spijt dat ik nu te laat ben! ? Moet nu 135% meer betalen voor een brewmaster cct :(

• Ik kan je berekening totaal niet terug vinden, ik heb de prijzen eens vergeleken en er is een prijsstijging van 10% niet meer dan dat tov de officieel prijzen begin dit jaar. (zowel vergeleken Brouwmarkt, BMS als nu Brouwland)
    Als je de prijzen van nu gaat vergelijken met de prijzen van af dat Brouwmarkt hun overstock aan het verkopen was (onder de vastgestelde prijs door SS brewtech trouwens) daar ze uiteindelijk deze zelfs niet meer aan de man mogen brengen na nieuwjaar,
    dan is dat appelen met peren vergelijken. In solden of uitverkoop is alles veel goedkoper.
    Tegen dat het open deur is of er een actie loopt krijg je ook dikwijls 10% korting bij BL