There are 5 replies in this Thread. The last Post () by HermanH.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Je zal moeten beginnen met een lambiek en daar het fruit aan toevoegen. Simpel is dat niet en je hebt dan ook een jaartje geduld nodig om de lambiek te maken. Maar het resultaat kan heel verrassend zijn.

Wat ook zou kunnen volgens mij is een licht tarwebier (witbier zonder kruiden) maken, dit laten uitvergisten door een gewone gist, daarna er een melkzuurbacterie opzetten en nog laten verdergisten. Als je het zure bier hebt bekomen, de frambozen erbij en eventueel aanzoeten met onvergistbare suiker.

• Je zal moeten beginnen met een lambiek en daar het fruit aan toevoegen. Simpel is dat niet en je hebt dan ook een jaartje geduld nodig om de lambiek te maken. Maar het resultaat kan heel verrassend zijn.

Wat ook zou kunnen volgens mij is een licht tarwebier (witbier zonder kruiden) maken, dit laten uitvergisten door een gewone gist, daarna er een melkzuurbacterie opzetten en nog laten verdergisten. Als je het zure bier hebt bekomen, de frambozen erbij en eventueel aanzoeten met onvergistbare suiker.

hey walter dankje voor je antwoord

het fruit toevoegen waneer doe je dit het best , hoe lang en hoeveel ongeveer of moet je daar een beetje mee spelen

mvg

• Ik zou zeggen na een maand of 6, als ik me niet vergis doen de kriekbrouwers dat zelf zo.

Ben naar de open bedrijvendag geweest laatstleden hier bij Liefmans (600 m van de deur), daar werd er "verkondigd" door de gids aldaar dat de krieken een jaar op het bier zaten, kan het moeilijk geloven voor een commercieel iets, ook omdat de pitten nog in de krieken zitten, dus tja, op den duur weten we het zelf niet meer, ik heb mijn kriek over een maand of 2 overgeheveld en daar zaten ze een maand of 5 in, de bedoeling was 2 maand omdat er meer krieken werden gebruikt, kwamen uit mijn diepvries, doch was het een beetje uit het oog verloren, staat dus nu nog uit te zakken/laatste restjes op te ruimen en uit te gisten en ga die een dezer (als ik tijd heb als pensionado...? :angel: ) eens moeten bottelen denk ik... :cool: De smaak bij overhevelen was wel lekkerder dan mijn eerste kriek, dus hoop doet leven... :thumbup:

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."