BrouwHulp App

There are 12 replies in this Thread. The last Post () by Rudy M.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Voor gebruikers van BrouwHulp: er is al een hele tijd een app voor je smartphone waarmee je je brouwsels kan lezen (niet bewerken): BierRecepten.

Via de Play Store, ik denk ook via de App Store.

Makkelijk als je onderweg bent en je niet meer weet welke ingrediënten enz je gebruikt hebt.

Je moet gewoon je Brews.xml opslaan in Dropbox. Best is je hele BrouwHulp te synchroniseren met Dropbox, dan kan je vanaf verschillende pc's bewerken en via je smartphone/tablet bekijken. 👍

• BrouwHulp blijft gewoon bestaan zoals het nu is, enkel de cloudfunctie is niet meer beschikbaar.

Een aantal leden van hobbybrouwen.nl zijn inderdaad bezig met een nieuw programma BrewBuddy, gebaseerd op BrouwHulp. Bedoeling is de bugs eruit te halen, eventueel nieuwe functies toe te voegen en het ook voor Mac bruikbaar te maken. Er zou ook een versie voor smartphone komen.

Een half jaar geleden was hierrond veel activiteit op het Nederlandse forum, maar nu is het verdacht stil aan de overkant. Ofwel werken een aantal enthousiastelingen in stilte, of het project is een vroege dood gestorven. Wait and see. 🤔

• Ik denk dat het laatste gebeurt. Het is van oorsprong heel oude pascal code die je tegenwoordig niet makkelijk onderhoud. Hoewel het mij en nog een paar mensen gelukt is een Linux versie te compileren wat de huidige ontwikkelaars niet gelukt is. Waarschijnlijk omdat ze de directory structuur veranderd hebben terwijl er niets mis is met de oorspronkelijke structuur.

Maar de broncode is wel een grote warboel, een beetje pascal eigen.

• Ik denk dat een frisse start beter is. Iets wat ik voor mezelf ook gedaan heb. (niet om vragen, het is nu echt te ruw om te verspreiden).

Brouwhulp is op zich goed en er zitten dingen in waar anderen nog wat van kunnen leren. Andersom ook hoor.

Helaas is er geen ideale software, dat vind ik dan.

Brouwhulp ombouwen voor andere platforms gaat een drama worden, van scratch af opnieuw beginnen is echt de enigste juiste weg. En dat is een heel lange weg.

• Het is altijd een beetje rommelen als je iemands anders software moet overnemen en herdesignen. Ik vraag me dan af of je niet beter gewoon tabula rasa gaat en helemaal iets nieuws maakt.

Zéér juist Walter, beter direct helemaal nieuw maken.

De laatste tijd programmeer ik in "freebasic". Het is een "basic" achtige taal qua struktuur, maar compileert met de GCC compiler.

Het draait op Linux, Windows en Mac, en is gratis software.

(En voor de liefhebbers... je kan diverse grafische utilitys gebruiken SGUI, FLTK enz...).

Je programmeert dus met een relatief simpele taal maar bekomt een snel programma met de compiler uit de C-familie.

Vroeger hadden ze de typische geheugen errors gekend bij het met C-taal programmeren.

Bij de laatste versie van begin dit jaar heb ik nog geen enkele geheugen error gehad (programma voor het rekenen met gps-coordinaten enz...).

Voor VisualBasic liefhebbers bestaat er "Gambas", die werkt eveneens uitstekend op Linux en Windows (Mac weet ik niet).

Ik dacht er aan om eerlang zelf een bierbrouwprogramma te maken, maar met mijn aanstaande verhuis ligt alles zowat stil.

Alchemist tot in de kist, zolang het maar gist. Blond, goudgeel of bruin, maar liefst met wat schuim.